Suomi
Gamereactor
uutiset
Helldivers II

Näin entisen Playstation-pomon mukaan voidaan tuottaa AAA-pelejä nopeammin ja halvemmalla

Shawn Laydenilla on ainakin aiemmin ollut esittää pelialasta niin kokemusta kuin näkemystäkin.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Shawn Layden muistetaan varsinkin Playstationin pomona. Hänen ansiostaan Playstationille saatiin lukuisia laadukkaita yksinoikeuspelejä, ja Playstation 5 konsolina muovattiin niin ikään hänen vahtivuorollaan.

Games Industryn haastattelussa Layden on sitä mieltä, että pelinkehityksen hitauteen ja kalleuteen on olemassa kaksi ratkaisua. Pelit ovat tulleet aivan liian suurikokoisiksi: ne ovat täynnä lisäsisältöä, jota suurin osa pelaajista ei koskaan edes pelaa. Toisekseen niin sanottuun fotorealistiseen grafiikkaan pyrkiminen on haitaksi luovuudelle.

"We live in a world where only 32% of gamers actually finish the game, so we're making a lot of game that 68% of the people aren't seeing. PlayStation 1, 2, and 3 generations, [length] was like your top review point. We kept judging games by, you know, how much gameplay you get for your dollar. And maybe that was a decent metric back in the times when the average gamer was in their late teens/early 20s, which means they're time-rich and money-poor, so having to sit down for that long of a sesh to get through some huge RPG seemed reasonable."

"I don't believe you can get across the uncanny valley; I think that will always be just five steps ahead. So instead of chasing that, let's go back to exciting game design."

Helldivers II

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Helldivers II paukkuu mahtavastiScore

Helldivers II paukkuu mahtavasti

ARVIO. Kirjoittaja Toni Turunen

Helldivers II:n tyyppiselle toimintapelille on ollut valtavasti tilausta, mikäli julkaisua katsotaan linjoille rientäneiden pelaajamäärien osalta. Arrowhead Game Studios iski kultasuoneen tuoreella julkaisullaan, mutta se toi mukanaan myös ongelmia.



Ladataan seuraavaa sisältöä