Suomi
Gamereactor
uutiset
The Last of Us: Part II

Naughty Dog pyrkii poistamaan rypistämisen työskentelytavoistaan

The Last of Us: Part II opetti.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Rypistäminen eli "crunch" on tuttu käsite pelialalla. Se tarkoittaa julkaisua edeltävää aikajaksoa, jolloin painetaan töitä niin ettei todeksi uskoisi. Tarkoituksena on saada projekti valmiiksi ajoissa. Tämä on tietenkin johtanut ylilyönteihin, eikä kyseessä ole pitkän aikavälin ratkaisu pelinkehityksen viimeisiin vaiheisiin.

Naughty Dogin uudessa dokumentissa tehdään selväksi pomo Neil Druckmannin suulla, että rypistämisestä pyritään pääsemään eroon.

"We now have the goal for Naughty Dog to eliminate crunch."

Laadusta vastaava päällikkö ("quality assurance lead") Patrick Goss puolestaan painotti, että he haluavat päästä eroon maineesta studiona, jossa rypistetään.

"When we onboard people, we tell them that we have a reputation as a studio for crunching, and it's something that we don't want. And it's something we're not going to do anymore."

The Last of Us: Part II

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä