
Vastajulkaistu Aion on saanut kerännyt sekä kovaa kiinnostusta että suosion varjopuolena ilmaantuvia hyperpitkiä jonoja palvelimelle. Monet eivät ole päässeet peliin ollenkaan, vaikka ovat jo maksaneet ensimmäiset kuukausimaksunsa. NCsoft-tuottaja Lance Stites otti asiakseen selvittää tilannetta avoimessa kirjeessä.
Viestiin kuuluu sekä anteeksipyyntö että selvitys ongelman ratkaisemiseen tähtäävistä toimenpiteistä. Mitään korvauksia ei kuitenkaan ainakaan vielä luvata. Alla olennaiset otteet:
"Ei ole epäilystäkään siitä, että olemme tehneet joitain asioita oikein hyvin Aionissa: tuote on hiottu ja uskomattoman hauska. Saimme sen julkaistua yhtäaikaa Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa ja kysyntä obn ollut kovaa. Kuten useimmat teistä tietävät, tämän hintana olivat pitkät palvelinjonot. Tämä on meille ylivoimaisesti suurin haaste, ja on poikinut turhautumista kun pelaajat jonottavat haluamilleen palvelimille. "
"Olemme jo kasvattaneet palvelinkapasiteettia ja teemme niin myös jatkossa varmistaaksemme, että tilaa riittää kaikille pelaajillemme. On kuitenkin myös tosiasia, että joistain palvelimista on tullut nopeasti suosikkeja, joille jonotetaan, kun taas toisilla palvelimilla tilaa riittäisi mainiosti. Tätä tilannetta ei tietenkään voida korjata palvelimia lisäämällä. Jos jonotat pääsyä täydelle palvelimelle, satakaan uutta palvelinta ei auta millään tavalla."