Nintendo on paljastanut tänään julkaistussa talousvuosikatsauksessaan aloittavansa omien peliensä digitaalisen levityksen uuden palvelun kautta. Työnimellä "Onitore" kulkeva palvelu lanseerataan ensi elokuussa ilmestyvän New Super Mario Bros. 2:n yhteydessä ja käynnistyy Wii U:lla heti uuden konsolin julkaisussa. Se tulee tarjoamaan kaikki Nintendon omat nimikkeet suoraan konsolille ladattavassa muodossa heti niiden julkaisupäivistä lähtien.
Nintendo ei aio digitaalisella levityksellä katkaista jälleenmyyjiä kokonaan pois yhtälöstä, vaan aikoo tuoda vanhalla mallilla kauppoihin sekä fyysisiä kopioita että latauskoodeja. Nintendon mukaan asiakkaalle halutaan tarjota mahdollisimman suuri valinnanvapaus kuinka ostaa pelinsä.
"Näemme digitaalinen jakelun kasvavan huomattavasti, joten on ensiarvoisen tärkeää laajentaa näkyvyyttä ladattavista peleistä kiinnostuneiden asiakkaiden silmissä", selittää Satoru Iwata vuosikatsauksessa.