Pelinkehittäjät Goichi Suda (eli siis Suda51) ja Shinji Mikami ovat sitä mieltä, että kansa välittää liiaksi siitä, mitä Metacritic sanoo jostakin tuotteesta. Tämä nykyinen Metacriticin painottaminen johtaa siihen, etteivät pelijulkaisijat uskalla ottaa riskejä, vaan kaikki tavoittelevat ainoastaan korkeaa Metacriticin arvosanaa. Tämä johtaa siihen, että julkaistavat pelit noudattavat suorastaan tietynlaista kaavaa.
Goichi Suda: "If you've got a game that doesn't fit into that formula, that marketability scope, it loses points on Metacritic. The bigger companies might not want to deal with that kind of thing. That might not be the main reason, but that's certainly one reason why. Everyone cares too much about the numbers."
Shinji Mikami on kuitenkin sitä mieltä, että omalaatuisia pelejä on saatavilla. Ne vain eivät saa samanlaista huomiota kuin suuren budjetin korkeaa Metacritic-lukemaa tavoittelevat tunnetut pelit.
Kiitokset, Games Industry