Viime vuosina on yleistynyt se valitettava trendi, että suuret pelit julkaistaan tietoisesti keskeneräisinä, ja sitten tulevien viikkojen, kuukausien ja vuosien aikana ne lopulta päivitetään sellaisiksi, joita voi kutsua valmiiksi.
Suuntaus on aiheuttanut se, ettei pelaava kansa enää siedä keskeneräisiä julkaisuja niin kuin joskus ennen. Asiasta kertoi Paradox Interactiven apulaistoimitusjohtaja Mattias Lilja Rock Paper Shotgunin haastattelussa.
Paradox Interactive itse onkin ryhtynyt toimiin, ettei pelejä julkaistaisi keskeneräisinä, ja korjailtaisi sitten myöhemmin. Niin Prison Architect 2 kuin Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 on lykätty tulevaisuuteen, muun muassa.
"It's also based on the fact that we, in all transparency, see that fans right now, with a squeezed budget for games, have higher expectations, and are less accepting that you will fix things over time. That's our take."