Road Kings on 100% äärimmäinen kuorma-autoilukokemus
Saber Interactive kertoo, että pelissä on kyse muustakin kuin vain ajamisesta, sillä avoimella tiellä liikkumiseen on inhimillisiä syitä.
Kuorma-autosimulaatioiden aluetta on viime aikoina hallinnut Truck Simulator -sarja (sekä American että Euro). Vuonna 2026 markkinoille astuu kuitenkin uusi toimija, kun Saber Interactive tarjoaa Road Kings-projektin, jossa on kyse rahdin kuljettamisesta Yhdysvaltain syvässä etelässä, joka on myrskyisien sääolosuhteiden runtelema alue.
Meillä oli hiljattain mahdollisuus testata peliä Gamescom-tapahtumassa, ja voit lukea ajatuksemme Road Kingsista täältä, mutta meillä oli myös tilaisuus puhua Saber Interactive Porton luovan johtajan Peter Mackin kanssa saadaksemme tietää hieman enemmän Road Kingsista.
Haastattelussa kysyimme Mackilta, oliko tavoitteena tehdä Road Kingsista äärimmäinen rekkakokemus, johon hän vastasi meille.
"Sataprosenttisesti. Meille tärkeintä on, että se kertoo jostain. Ja tiedän, että rekkailun parissa on paljon ihmisiä ympäri maailmaa. Se on siis ala, joka on kokenut paljon muutoksia teknologian, sään ja kaikkien niiden asioiden myötä, joita ihmiset kohtaavat tässä työssä. Joten meillä on fantastisten ajoneuvojen ja kaiken sen hienon lisäksi paljon ihmisiä, jotka tekevät paljon työtä luodakseen inhimillisiä syitä, joiden vuoksi sinun on oltava siellä. Miksi he tekevät tätä? Mitä he tekevät? Mitä he tavoittelevat? Saa nähdä, onnistuimmeko siinä vai emme, mutta yritimme todella tehdä sen."
Sanomattakin on selvää, että Road Kings tulee olemaan muutakin kuin pelkkää kulkemista paikoille ja sieltä pois laajemmassa maailmassa, ja se on jotain, minkä Saber toivoo heijastuneen sen moniin simuloituihin järjestelmiin.
Katso koko haastattelu alta ja kuule lisää siitä, miten Saberin ajoneuvo-osaaminen on hiipinyt Road Kingsin kehitykseen.

