Yksityiskohdat ovat tavallisesti se osatekijä, joilla videopelistä tehdään elävämmän tuntuinen, ja tämä on tiedostettu aina myös Rockstarin Grand Theft Auto -peleissä. Yksityiskohtien määrästä on kuitenkin ajoittain vääntöä talon sisällä. Entinen työntekijä on nyt kertonut, että katujen roskien määrä aiheutti eripuraa.
Obbe Vermeij oli mukana tekemässä pelejä Grand Theft Auto III ja Grand Theft Auto: San Andreas. Kolmas peli vaikutti liian puhtaalta, joten hän meni lisäämään roskaa.
"It is a single rectangle that occasionally moves with the wind. It can also be dragged along by passing cars. The artists created four textures for it. Two newspapers and two leaves."
Mutta sitten Grand Theft Auto: San Andreasin aikana roskia oli poistettava, koska toiset pelinkehittäjät eivät moisesta pitäneet.
"Not everyone on the team liked the litter. I removed it for San Andreas because I eventually lost the argument."