Gamereactor pääsi haastattelemaan selviytymiskauhun isänä pidettyä Shinji Mikamia viime viikolla Barcelonassa järjestetyillä Gamelab-messuilla. Tuolloin esille nousi muun muassa genren nykyinen tila. Mikamin mukaan nykyiset kehittäjät kamppailevat pelottavien kauhunimekkeiden luomisen kanssa.
Legendaarinen kehittäjä kertoi myös, että hän haluaisi kokeilla ensimmäisen persoonan vinkkelistä kuvatun pelin kehittämistä:
"Se on erittäin hyvä tapa uppoutua täysin [pelin] maailmaan. Tätä kautta pelko ja kauhu ovat erittäin lähellä. Uskoisin pystyväni luomaan jotain kiinnostavaa ja erilaista [tästä näkökulmasta]."
Viime kuussa Mikamin studio Tango Gameworks aloitti rekrytoimisen heidän uuteen projektiinsa. Se näyttäisi olevan PS4:lle ja Xbox Onelle julkaistava nimeke, ja hakijoilta edellytetään Unreal Engine 4:n sujuvaa hallintaa.
Mikamin haastattelun näet kokonaisuudessaan alta.