Suomi
Gamereactor
uutiset
Gravity Rush

Siksi Playstation Vita epäonnistui Sonyn veteraanin mukaan

Shuhei Yoshidan mukaan PS Vita oli Playstationin historian isoin virheliike.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Playstationin veteraani ja entinen Sony-pomo Shuhei Yoshida kertoili taannoin ajatuksiaan yhteen jos toiseenkin asiaan mittavassa haastattelussa. Sijansa sai myös Playstation Vita ja se, miksi pieni käsikonsoli epäonnistui niin pahasti.

Playstation Vita oli laitteena tehokas ja vaikuttava omana aikanaan, mutta ei kyennyt kilpailemaan Nintendon 3DS-käsikonsolin kanssa. Vita myi lopulta vain 10-15 miljoonaa kappaletta, kun taas edeltävä käsikonsoli PSP myi yli 80 miljoonaa kappaletta.

Yoshidan mukaan yksi isoimmista syistä Vitan epäonnistumiseen oli, että Sonyn voimavarat oli jaettu Vitan ja Playstationin kesken. Playstation 4 oli etusijalla, ja näin Vita oli vain siellä jossain sivussa. Lisäksi Yoshidan mukaan Vitan ihan omat muistikortit aiheuttivat merkittävän ongelman, sillä ne pakottivat kuluttajat käyttämään ylimääräistä rahaa laitteeseensa.

Lisäksi maininnan saa Vitan takana ollut kosketusalusta, jota hyvin harvassa pelissä kuitenkaan käytettiin, mutta joka aiheutti kuitenkin ylimääräisiä kuluja. Ja kaunis OLED-näyttö oli sekin tarpeettoman kallis, ja korvattiinkin myöhemmissä malleissa LCD-näytöllä.

Lisäksi mahdollisuutta saada Vitan kuvaa ulos televisiosta ei ollut, ja tämä oli huono peliliike. Vitan prototyypeissä ominaisuus oli mukana, mutta lopullisessa mallissa ei. Tämä rajoitti harmillisesti kuluttajien käyttömahdollisuuksia.

Gravity Rush

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Gravity RushScore

Gravity Rush

ARVIO. Kirjoittaja Ingar Takanobu Hauge

Gravity Rush on kuin sekoitus Super Mario Galaxya ja El Shaddaita. Ingar testasi painovoimaseikkailua.



Ladataan seuraavaa sisältöä