Silent Hill f:n tuotantopäällikkö väittää, että tekoäly ei osaa tehdä rohkeita ja luovia valintoja
Motoi Okamoto haukkui hiljattain sosiaalisessa mediassa ajatuksen siitä, että tekoäly korvaisi ihmisen luovuuden.
Keskustelut tekoälystä ja siitä, miten sitä pitäisi tai voitaisiin käyttää pelinkehityksessä, kehittyvät jatkuvasti ja ovat edelleen kuuma aihe. Kraftonin, EA:n ja Microsoftin kaltaiset yritykset ovat ottaneet sen täysin omakseen. Ei ainoastaan pelinkehityksessä vaan kaikilla tasoilla, alhaalta ylöspäin.
Kaikki eivät kuitenkaan ole samaa mieltä tästä lähestymistavasta. Esimerkiksi Silent Hill f -pelin tuotantopäällikkö vastustaa nyt tekoälyn käyttöä. Hän väittää sosiaalisessa mediassa julkaisemassaan viestissä, että ylistettyä kauhupeliä ei olisi voitu tehdä ilman ihmisiä, ja väittää, että tekoäly ei yksinkertaisesti kykene tekemään rohkeita ja radikaaleja päätöksiä. Hän mainitsee esimerkkeinä pelin käsikirjoittajan ja japanilaiset puitteet ja sanoo:
Asiat, kuten tarinan tapahtumapaikan vaihtaminen Japaniin tai Ryukishi07:n ottaminen mukaan käsikirjoittajaksi, ovat sellaisia valintoja, joita tekoäly ei koskaan pystyisi tekemään.
Oletko samaa mieltä Okamoton kanssa?





