Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
Gamereactor
uutiset
Silent Hill f

Silent Hill f:n tuotantopäällikkö väittää, että tekoäly ei osaa tehdä rohkeita ja luovia valintoja

Motoi Okamoto haukkui hiljattain sosiaalisessa mediassa ajatuksen siitä, että tekoäly korvaisi ihmisen luovuuden.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Keskustelut tekoälystä ja siitä, miten sitä pitäisi tai voitaisiin käyttää pelinkehityksessä, kehittyvät jatkuvasti ja ovat edelleen kuuma aihe. Kraftonin, EA:n ja Microsoftin kaltaiset yritykset ovat ottaneet sen täysin omakseen. Ei ainoastaan pelinkehityksessä vaan kaikilla tasoilla, alhaalta ylöspäin.

Kaikki eivät kuitenkaan ole samaa mieltä tästä lähestymistavasta. Esimerkiksi Silent Hill f -pelin tuotantopäällikkö vastustaa nyt tekoälyn käyttöä. Hän väittää sosiaalisessa mediassa julkaisemassaan viestissä, että ylistettyä kauhupeliä ei olisi voitu tehdä ilman ihmisiä, ja väittää, että tekoäly ei yksinkertaisesti kykene tekemään rohkeita ja radikaaleja päätöksiä. Hän mainitsee esimerkkeinä pelin käsikirjoittajan ja japanilaiset puitteet ja sanoo:

Asiat, kuten tarinan tapahtumapaikan vaihtaminen Japaniin tai Ryukishi07:n ottaminen mukaan käsikirjoittajaksi, ovat sellaisia valintoja, joita tekoäly ei koskaan pystyisi tekemään.

Oletko samaa mieltä Okamoton kanssa?

Silent Hill f

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Silent Hill fScore

Silent Hill f

ARVIO. Kirjoittaja Magnus Groth-Andersen

Huolimatta kauniista esteettisestä identiteetistä, vaikuttavasta musiikista ja monista hyvistä ideoista, uusi Silent Hill on pettymys... no, pelinä.

Silent Hill f ennakossa, sumu on vihdoin hälvennyt

Silent Hill f ennakossa, sumu on vihdoin hälvennyt

ENNAKKO. Kirjoittaja Jakob Hansen

Neljän tunnin pelaamisen jälkeen Silent Hill f -pelissä niin on selvää, että NeoBards Entertainmentin kehittäjät ovat onnistuneet vangitsemaan pelisarjan DNA:n. Uusi luku vaikuttaa kuitenkin hieman liian turvalliselta ja kunnianhimottomalta.



Ladataan seuraavaa sisältöä