Suomi
Gamereactor
uutiset

Taitoon perustuva seuranhaku moninpeleissä ei ole hyvä juttu ainakaan Bungien entisen työntekijän mukaan

Max Hoberman kaatoi likasangon SBMM:n niskaan.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Niin sanottu pelaajan taitotasoon nojaava seuranhaku on kuuma puheenaihe verkkopelaamisen maailmassa. Paperilla se asettaa samalla taitotasolla olevat pelaajat vastakkain, mutta käytännössä osa pelaavasta kansasta ei pidä moisesta touhusta ollenkaan.

Bungien entinen moninpelipomo Max Hoberman on pitkään ja hartaasti tehnyt selkoa siitä, miksi "SBMM" (skill-based matchmaking) ei ole hyvä juttu. Syynä on se, ettei se tarjoa riittävästi vaihtelua. Lisäksi se erottaa kovat pelaajat muista erilliseksi joukoksi.

"The failure of modern skill-based matchmaking, imho, is that it's designed to maximize these perfect match scenarios and minimize the others. When it's working, a majority of games become super tight, super stressful. That's not fun for most players. Where's the variability?"

"Since the natural skill level distribution of players follows a bell curve, there are outliers: inherent low skill and high skill players. Characterizing the high skill ones as "sweaty teens hopped up on Monster Energy" is really disrespectful. Segregating high skill players from the population at large, forcing long wait times on them, is a form of discrimination. Designers should strive to find a way that players of all skill levels can have fun together."

Taitoon perustuva seuranhaku moninpeleissä ei ole hyvä juttu ainakaan Bungien entisen työntekijän mukaan


Ladataan seuraavaa sisältöä