Sony markkinoi suhteellisen kallista Playstation 5 Pro -konsolia kahdella keskeisellä innovaatiolla: se käyttää DLSS:n kaltaista skaalaustekniikkaa nimeltä "PSSR" tai Playstation Spectral Super Sampling -toimintoa, ja siinä on enemmän hevosvoimia parannetun GPU:n ansiosta.
Mutta jos kysyt Techlandin kehittäjiltä, ensin mainittu saattaa olla paljon tärkeämpi kuin jälkimmäinen. Haastattelussa GamingBolt-sivustolla, Techlandin Tymon Smektała sanoo, että PSSR voi olla erittäin tärkeä:
"We're just starting to discover the full capabilities of PS5 Pro, but it's already exciting as it gives us a lot more flexibility with graphics and performance. The boost in GPU will allow us to push visual fidelity, especially with complex environmental details like weather effects, which are very core to Dying Light: The Beast's experience. This kind of power also means generally smoother gameplay at higher resolutions, and that's something very important for a game like ours, where the highest level of immersion is of utmost importance. Sony's PSSR is a substantial push for the supersampling tech that other companies are experimenting with. It's a great initiative as, in the future, this can allow developers to focus slightly less on performance and have bigger creative liberty. If what Sony is proposing will become a new standard, then PSSR could potentially turn out to be even more important than the direct increase in GPU power that the console delivers."
Tämä vaatii kuitenkin kehittäjien tukea läheltä ja kaukaa, jotta he voivat työskennellä PSSR:n parissa, ja saada tämän kautta lisää järjestelmäresursseja muihin asioihin.