Xbox Series S on ollut puheenaihe jo pitkään, sillä ajan kuluessa uutuuspelit joutuvat tekemään alati enemmän töitä toimiakseen kunnolla myös Microsoftin niin sanotulla karvalakkimallilla Xboxista. Toiset julkaisijat ovat hyvin huolissaan ja harmissaan, kun taas toisia tilanne ei huoleta tahi kiinnosta lainkaan.
Death Stranding Director's Cut saateltiin hiljakkoin Xbox Series X:lle ja Xbox Series S:lle. Peli kehitettiin pääosin Playstation 5:lle, joten toiminta Xboxilla on pohdituttanut monia. Digital Foundryn teknologiavelhot ovat ottaneet pelin suurennuslasin alle, ja tulos on selvä: Death Stranding suoriutuu Xbox Series S:llä erittäin hyvin.
"Xbox Series S is absolutely fascinating. It's an accomplished port that scales very, very well indeed to the junior console. The quality mode doesn't resolve as much detail and from the resolution metrics, we can see why - it's using a dynamic resolution scaling range between 900p and 1080p.
What's quite remarkable here is that the drop to pixel count for the 4TF machine results in output frame-rate that's faster than the quality mode equivalents on Series X and PS5. And maybe that's a good thing, as the chances are the Series S owners are less likely to have VRR displays - so the closer it gets to a locked 60fps, the better."