Grand Theft Auto VI on todellinen. Kuten viime viikolla vahvistettiin, tulemme näkemään enemmän peliä ensi kuussa. Juuri nyt ei kuitenkaan näytä siltä, että Take-Two ja Rockstar malttaisivat olla hiljaa, sillä yrityksen entinen toimitusjohtaja on jo puhunut hyvästä tekoälystä videopelien kehityksessä.
Paley International Councilin huippukokouksessa kerrottiin (kiitos, Inverse), että Zelnick pysyy optimistisena tekniikan suhteen, mutta tietää varmasti, että sillä on haittapuolensa.
"Se voi olla parempi, mutta ratkaisu ei lähes varmasti ole nopeampi ja halvempi", hän sanoi.
Hän kuitenkin näkee tekoälyn potentiaalin NPC-hahmoissa, joita pelaajat voivat kohdata. "Olet pelattava hahmo, olet vuorovaikutuksessa ei-pelattavan hahmon kanssa. Tällaista vuorovaikutusta on tällä hetkellä käsikirjoitettu. Ei-pelattavat hahmot eivät yleensä ole kovin mielenkiintoisia. Voit ajatella, että kaikista NPC-hahmoista tulee todella mielenkiintoisia ja hauskoja."
Voivatko tekoälyn luomat NPC-hahmot olla osa tulevaisuutta?