Michel Ancel muistetaan ennen kaikkea Beyond Good & Evilin ja Raymanin luojana. Hän kuitenkin jätti niin Ubisoftin kuin pelialan muutenkin taakseen vuonna 2020. Nyt Ancel on avannut sanaista arkkuaan koskien edelleen työn alla olevaa jatko-osaa Beyond Good & Evil 2.
Superpouvoir'n haastattelusta raportoi VGC. Tietojen mukaan ongelmat olivat moninaiset jo neljä vuotta sitten, kun Ancel vielä remmissä mukana oli.
Ongelmia eri johtohahmojen kesken oli liikaa. Yhteisymmärrykseen ei vain päästy. Tuottajan olisi tällöin pitänyt viedä projektia eteenpäin, mutta niin ei käynyt. Edes pääjohtaja Yves Guillemot'n väliintulo ei auttanut.
"The art director wanted to redo everything over and over again, the game director wanted to make a dungeon crawler, and I was dreaming of a space adventure. We just couldn't agree, and the game director took the project in a different direction".
"In this kind of situation, teams go back and forth and don't even know who's in charge and who's making the decisions. The producer is supposed to bring order to the situation, but that didn't happen. Yves Guillemot even had to go down to Montpellier to get things back on track, but it wasn't enough, and the game director continued in his obstinacy".