
US Open on julkistanut sekanelinpelin osallistujalistan. Jotkut maailman parhaista mies- ja naistennispelaajista osallistuvat tähän näennäisnäyttelyminiturnaukseen, joka pelataan karsintaviikolla ennen US Openin alkua (19.-20. elokuuta). Tämä formaatti on ollut erittäin kiistanalainen sekanelinpelien pelaajien keskuudessa, koska luokka menetti asemansa lyhyempien otteluiden ja ammattilaistennispelaajien läsnäolon myötä tavallisten sekanelinpelien sijaan.
Tällä tavalla US Openin sekanelinpelin mestaruuskilpailuissa on tähtiä täynnä oleva kokoonpano, johon kuuluu pariskuntia, jotka joskus tuntevat olevansa faneja (kuten Emma Raducanu ja Carlos Alcaraz, romanttisesta suhteesta juorujen jälkeen) ja jättävät pois monia todellisia pelaajia tästä kategoriasta.
On kuitenkin sanottava, että tämä 16 joukkueen lista ei ole lopullinen: osallistumisikkuna sulkeutuu 28. heinäkuuta, jolloin kahdeksan parasta joukkuetta, joilla oli tuolloin paras yhdistetty kaksinpelisijoitus, ovat virallisesti arvonnassa suoran hyväksynnän kautta, ja loput kahdeksan paikkaa määräytyvät villillä kortilla.
Tällä hetkellä miesten ja naisten rankingin kymmenestä parhaasta yhdeksän on joukkueissa. Ne ovat:
Ottelut ovat kuitenkin hyvin lyhyitä: paras kolmesta erästä, jokaisessa erässä vain neljä peliä, ei mainoksia, tiebreakit neljällä ja 10 pisteen ottelun tiebreak kolmannen erän tapauksessa. Finaali, jossa joukkueelle on 1 miljoonan dollarin palkintorahat, koostuu paras kolmesta erästä kuudella pelillä, mutta ei silti etua, jotka kaikki pelataan US Open Fan Weekille, jotta useammat kaksinpelilähdöt voivat osallistua.
Tämä otettiin erittäin negatiivisesti vastaan nelinpelissä ja sekanelinpelissä, jotka eivät ole vain pudonneet oikean turnauksen ulkopuolelle, vaan monet joutuvat luovuttamaan paikkansa tennistähdille (viime vuoden sekanelinpelin voittajat Sara Errani ja Andrea Vavassori ovat alkuperäisellä listalla, mutta heillä voi olla vaikeuksia liittyä mukaan heidän alhaisen kaksinpelisijoituksensa vuoksi).
Samalla kun US Open sanoo virallisessa lausunnossaan, että heidän tavoitteenaan on "lisätä tietoisuutta tästä tarinallisesta kilpailusta", kun taas US Openin johtaja Stacey Allaster puhuu "pelin tekemisestä helpommin lähestyttäväksi ja viihdyttävämmäksi faneille, kun heidän lähetyskumppaninsa ovat täysin ostettuja".