World of Warcraft: Battle for Azerothin julkaisu on jo hyvin lähellä. Warcraftin tarinaa on tähän asti kerrottu suurimmaksi osaksi pelin keinoin, mutta tämä muuttuu tulevaisuudessa Overwatchista saatujen oppien mukaisesti. Toisin sanoen tarinaa halutaan kertoa useiden eri medioiden välityksellä.
PCGamesN kertoo haastattelussaan Blizardin Terran Gregoryn kanssa, että Warcraftia on kyllä laajennettu animaatioissa, kirjoissa ja elokuvissa aiemminkin, mutta tällainen monen median lähestymistapa on jatkossa tietoisesti painopisteenä.
"I think Blizzard started putting its foot into the transmedia game with Overwatch. And as they saw that being incredibly successful throughout its comic book releases, its short series, 2.5D animation, character origin stories, any number of things building out that world - before even the game had been released, people were already enamored with and in love with this world. Of course we take notice and want to apply the lessons learned from Overwatch to World of Warcraft."
Pitäisikö pelien tarinan pysyä peleissä, vai sopiiko laajentaa muuallekin? Kommentoi alla.