Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
Gamereactor
uutiset
ZugZwang

ZugZwang on shakin evoluutio, joka "tehtiin noin 10 viikossa kouluprojektia varten"

Puhuimme projektin oppilaskehittäjien kanssa IFA 2025 -tapahtumassa.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Osana IFA 2025 -tapahtuman uutisointiamme meillä oli tilaisuus puhua useiden pelinkehittäjien kanssa, mukaan lukien opiskelijatiimi, joka pyrkii kehittämään shakin hyväksi havaittua kaavaa. Tämä tapahtuu tulevassa projektissa ZugZwang, jota kuvataan karkeasti niin, että se on sitä, mitä saataisiin, jos shakki ja endless runner risteytettäisiin.

Kun pelin takana on näin nuori ja kunnianhimoinen tiimi, kehittäjä Yunus Krüger (S4G School for Games) selitti, miten ZugZwang syntyi.

"Teimme tämän pelin noin 10 viikossa kouluprojektia varten, ja halusimme tehdä hieman haastavan pelin, emmekä tehdä tavallista PC-peliä. Haluamme oikeastaan julkaista myös Google Playssä ja tehdä kaikki, en tiedä, taustajutut, mitä pitää tehdä, jotta pääsee markkinoille, tehdä juttuja."

Mitä tulee siihen, miten ZugZwangia pelataan, Krüger selitti pelin lähtökohdat ja toimintatavat.

"Se on kuin shakki, mutta yhdistettynä endless runner -järjestelmään. Sinulla on siis shakkihahmot, jotka kävelevät automaattisesti. Ja sinun täytyy pyyhkäistä laattoja, jotta et kuolisi. Ja kyllä, se nopeutuu ajan myötä. Se on se peli."

Pelin kehittäminen ja opiskelu ei ole mikään pieni saavutus, ja kysyimme Krügerilta, miten hän ja muu tiimi onnistuvat tasapainottamaan tämän vaatimuksen.

"Meitä on siis enimmäkseen yhdeksän ihmistä. Ja suunnittelu on paljon työtä tämäntyyppisessä projektissa, ja meillä oli ikään kuin esituotanto, joka oli ikään kuin kaiken suunnittelua, ideaa. Meillä oli useita pelejä, joista valitsimme, ja tämän koordinointi esimerkiksi Scrumin kanssa, kuten projektinhallinta, projektinhallinta oli ikään kuin vaikeus, luulisin. Ja sitten oli julkaisupäivät, jotka niinku ovat kiveen hakattuja, ja meidän piti sovittaa yhteen se, mikä on mahdollista ja mikä on tärkeintä, ja mikä saa pelistä eniten irti tässä ajassa."

Lisätietoja ZugZwangista: katso koko IFA 2025 -haastattelu alta.

HQ

Liittyy aiheisiin:

IFA 2025

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä