2084 on Feardemicin sisäisen "game jamin" tulos, joka pelaajien innostuksen pohjalta päätyi kaupalliseen tuotantoon. Pelin luvataan valmistuvan vuoden 2020 aikana, joten paljoa ei luulisi vielä olevan näytettäväksi. Yllättäen 2084 on kuitenkin tällä hetkellä jo ostettavissa Steamin Early Accessista reippaasti alle kymmenen euron hintaan, joten kurkataan mistä on kyse.
Tarina ei oikeastaan avaudu ollenkaan, sillä sen kummempia selityksiä ei anneta. Vähäpukeinen nainen pelaa mukavan näköisessä sohvatuolissa jonkinlaista virtuaalipeliä, jonka ohjattavuudesta pelaaja pääsee vastaamaan. Pelissä edetään ahtailla kujilla ja käytävillä varoen seonneita ihmislaumoja, jotka aggressiivisesti rynnivät päälle. Vihaista väkijoukkoa pidetään aisoissa isolla tykillä, joka pienen veriturskeen myötä hävittää hyökkääjät. Pelkän ampumisen lisänä 2084:n pääkoukkuna ovat pelaajan hakkerointitaidot. Tasoista löytyy useita eri kohteita, joita voi hakkeroida reagoimalla nopeasti näytettyihin näppäinkombinaatioihin. Onnistuneen hakkeroinnin tuloksena pelaaja voi saada ammuksia tai energiaa. Vihollisten estämiseksi voi aktivoida asioita, kuten sähköshokkeja tarjoavia paneeleita tai päälle hyökkääviä kodinkoneita.
Silmistä kuvattu räiskintä turvautuu tyypilliseen FPS-ohjattavuuteen. Näppäimistön avulla hahmon saa liikkumaan, hyppimään ja hakkeroimaan tavaroita. Hiirellä hoidetaan vapaa katselu, ammuskelu, granaattien viskely ja hakkeroinnin aktivoiminen. Varsin minimalistinen ohjattavuus onkin hyvä ratkaisu, sillä pelissä riittää vauhtia. Aluksi kohtuullisen maltillisesti tulevat vihollisaallot kasvavat hektisiksi myrskyiksi pelin edetessä, jolloin ylimääräisille näppäimille ei aikaa jäisikään. Kaiken hektisyyden keskellä yksinkertaisimmatkin hakkerointikombinaatiot saattavat tuottaa ongelmia, mikä lisää kivasti kutkuttavaa painetta selvitä hengissä.
Ottaen huomioon, että valmis versio 2084:stä on vielä vuosien päässä, on peli jo todella hyvän näköinen. Ahtaat kujat ovat roinaa täynnä, ja tumman puhuva sävytys tulevaisuuden koristeluin luo tyylikästä tunnelmaa. Kummoisia erikoisefektejä ei ole näkyvissä, mutta valaisua on käytetty tasoissa mallikkaasti saaden kokonaisuus näyttämään kivan synkältä ja ammattimaiselta peliltä. Tekijöillä on ollut aikaa panostaa jopa kolmiulotteisiin välidemoihin, mitkä yllättävät korkealla tasollaan. Ainoa halvalta näyttävä asia kokonaisuudessa ovat vastaantulevat viholliset. Hiukan hutiloidun oloiset mallit on puvustettu kuin avohoitopotilaat kalsareissaan, ja niiden animointi on jäykkää ja luonnottoman rajoittunutta. Myös kuoleman myötä tapahtuva yllättävä ja vähemmän näyttävä katoaminen kielii pelin keskeneräisyydestä.
2084:ssä on hyvää ideaa taustalla, mutta tällä hetkellä se ei oikeastaan ole vielä sen enempää. Toteutus on tekniseltä puolelta mallikasta, mutta tarina vaatii selkeästi vielä syvällisempää pohdintaa ja pelillinen sisältö monipuolistamista. Pelin tarinaosion läpäisee nopeasti, jonka jälkeen aktivoituu erillinen infinite-tila, jossa nimensä mukaisesti taistellaan loputtomia vihollisaaltoja vastaan. Juoksentelussa ahtailla kaduilla ja hakkeroinnissa paineen alaisena on kuitenkin jotain kivan oloista kaaosmaisuutta ja jännitettä, joita ei ole tullut vastaan samalla tavalla sitten Left 4 Deadin (Valve Corporation, 2008). Jään siis mielenkiinnolla odottamaan, kuinka paljon tekijät saavat kehitettyä potentiaalia sisältävää ideaansa tuotannon jatkuessa.