Tasaisen pelikentän sijaan epätasaisuus voi olla joskus hauskempaa. Uuden sukupolven kauko-ohjattavien pelilelujen pioneeri Anki vie sarjaa nyt hieman odottamattomaan suuntaan.
Jos Anki Overdriven arvio ei ole enää tuoreessa muistissa, kyseessä on mobiililaitteella ohjattava autoilupeli palasista rakennetulla radalla. Vanhat vastaavat joutuivat tyytymään erilaisiin raideratkaisuihin, joista Ankin infrapunakameraa hyödyntävät autot eivät enää välitä. Uuden ohjaustekniikan lisäksi pelissä on myös aseita vastustajien torppaamiseksi sekä yksinpeli, sillä autot rullaavat mukavasti myös tekoäly ratissa. Jälkimmäistä hyödynnetään myös Supertruckien mielenkiintoisimmassa pelimuodossa.
Saimme testattavaksi hopeanvihreän "Freewheel"-nimisen Supertruckin. Se on karkeasti noin neljä kertaa normaalia autoa suurempi, eikä se pelaa niiden kanssa täysin samoilla säännöillä. Perusautoja kiihdyttävän liukukytkimen sijaan Supertruckissa pistetään vain talla pohjaan. Se kerää vauhtia hitaammin, mutta täydessä höökissä kulkee jopa hieman peruskaaraa kovempaa. Kun huippunopeutta on puskettu tarpeeksi pitkään, Supertruck voi siirtyä hetkeksi Rage-moodiin, jossa se liikkuu todella nopeasti tehden samalla ohittamilleen autoille vauriota. Freewheelin ohjastamisessa on selkeästi omanlaisensa ote, ja se herättää mielenkiintoisia kysymyksiä tulevista Anki-autojen tyypeistä.
Supertruckin suurin ase on kuitenkin sen massa ja koko, jotka eivät tule ilman ongelmia. Rekat ovat kuin tehty likaiseen peliin, sillä niillä toisten kiilaaminen ja radalta töniminen on helpompaa kuin koskaan aiemmin. Tämä toisaalta hupaisa ominaisuus tuottaa kyllä hienoja tilanteita kisojen aikana, mutta edellyttää paljon aiempaa enemmän ramppaamista autoja radalle palauttaakseen. Rekat ovat myös varsin korkeita, eivätkä pelin peruspaketin mukana tulevat "siltakorokkeet" riitä nostamaan rataa riittävästi päästääkseen Supertruckin sujuvasti alta. Varsin kalliin autopaketin mukana olisikin ollut mukava nähdä muutama lisäkoroke. Ne eivät myöskään suostu hyppäämään lainkaan, joten sekä hyppyrit että perussillat pitää jättää rekkoja käyttäessä pois.
Asymmetrisyydestä otetaan kaikki irti pelin hauskimmassa rekkoja vaativassa pelimuodossa. Takeover -pelimuodossa kolme pelaajaa kisaa rekan hallinnasta. Supertruck lähtee aluksi tekoälyn ohjastamana radalle ja pelaajat pyrkivät tekemään siihen riittävästi vahinkoa saadakseen sen haltuunsa. Koska ainoastaan rekalla saadut tapot lasketaan kokonaispisteisiin, sen hallinnasta käydään jatkuvaa kamppailua. Takeover oli pelisessioissamme selkeä suosikki, joten toivottavasti Anki kehittää jatkossakin näitä hieman normaalista poikkeavia kisamuotoja nykyisille ja tuleville autoille.
Anki Overdriven Supertruck on peruspeliä ehdottomasti piristävä lisä. Pelattavuus normokaaroihin verrattuna on sopivasti erilainen, kiitos hitaan kiihtymisen ja Rage-tilan. Todella suolaisena n. 80 euron hintaisena sen hankintapäätös ei ole kuitenkaan helppo. Takeover on hauska pelimuoto, mutta radanrakennuksen rajoitteiden kanssa Supertruck saattaa jäädä monella hyllyyn. Toivottavasti se on kuitenkin osoitus Ankin halusta kehittää tätä varsin uniikkia autoilupeliä edelleen uusiin ja odottamattomiin suuntiin, sillä alusta tarjoaa paljon sellaista, mihin fyysisten lelujen kohdalla ei olla totuttu.