Arranger: A Role-Puzzling Adventure arvostelussani kerron, miksi sinun pitäisi ehdottomasti kokeilla tätä peliä ennen kesän loppua. Se on yhtä helppoa kuin laittaa se mobiililaitteellesi Netflixin kautta, jos sinulla on tilaus, tai ostaa ja ladata se Nintendo Switchille, PS5: lle tai PC: lle. Joka tapauksessa et tule katumaan sitä, koska se on virkistävä kokemus lämpimänä vuodenaikana; kauniilla viestillä, söpöllä tarinalla ja ainutlaatuisilla palapeleillä.
Vaikka nämä pulmat voivat olla hieman hankalia, tämän Arranger guide -oppaan tarkoitus ei ole antaa sinulle vaiheittaista läpikäyntiä kunkin palapelin ratkaisemisesta. Yksi tämän pelin hienoista asioista on, että voit oppia itse, kuinka siirtää Jemmaa rivien ja sarakkeiden läpi siirtyäksesi eteenpäin esiteltyjen eri elementtien kanssa, ja jos jäät jumiin, peli itsessään tarjoaa sinulle joitain vaihtoehtoja tehdä siitä kävely puistossa, jonka voit aktivoida seuraavasti:
Arranger: ARPA sisältää kuitenkin joitain valinnaisia sivutehtäviä, jotka ovat hieman piilossa, joitain salaisuuksia ja joitain omituisia ratkaisuja, ja pyyntöjesi perusteella täytämme tämän tukioppaan Furniture & Mattress ' uudelle indie-helmelle. Sanomattakin on selvää, että löydät tarinalle kevyitä spoilereita.
Yksi pelin parhaista pulmista on myös yksi yksinkertaisimmista, koska se ei perustu monimutkaisiin ruudukon liikkeisiin, vaan enemmän Zelda-tyyliseen ympäristön intuitioon. Jos kerromme sinulle kirjaimellisesti, pilaamme neron, mutta sanotaan vain, että peli opastaa sinut kohti toisen tyyppistä kelloa vaihtoehtona tuhoutuneelle. Oletko nyt tajunnut, kuinka soittaa kaikki kolme kerralla?
Ennen kuin kohtaat viimeisen pomon ja voitat Static Hold -pelissä, peli varoittaa sinua selvästi, että voit vielä tutkia karttaa suorittaaksesi tehtäviä, ennen kuin paluuta ei enää ole. Tässä suosittelemme, että tallennat pelisi äläkä mene hissillä seurueeseen, ennen kuin olet suorittanut valinnaiset sivutehtävät. Joten mitä nämä sivutehtävät ovat? Lue lisää...
Pyhäköt ovat paikkoja sekä päätarinassa että toissijaisissa tavoitteissa, jotka antavat sinulle enemmän tietoa siitä, mistä Arrangers, Jemman ja Mogin rodusta tai verilinjasta, on kyse. Kun saat ne valmiiksi, sinua odottaa perinteinen 3x3-paneelipalapeli, sellainen, jossa liu'utat raon kuvan mukaan. Näin tehdessäsi saat muinaisen pyhien kirjoitusten kohdan Arranger... ja omasta maailmastamme tänään.
Esimerkiksi viimeistelemällä kaivos tai aktivoimalla erityinen voima tiedät-kuka.
Tämä tapahtui meille pelissämme ja se voi hyvin tapahtua sinulle. Kun saavut viidakon alueelle, tapaat Animalist -hahmon, joka pyytää sinua pelaamaan matchmakeria kolmen eläinlajin pariksi. Tämä on kuitenkin myös juuri silloin, kun pelimaailma avautuu erilaisilla poluilla, ja koska Arranger -mallissa ei ole karttaa, johon voit tutustua, saatat hyvinkin lähteä ja jatkaa päätehtävän suorittamista.
Mutta älä huoli: yllä olevassa kohdassa, juuri ennen hissiin astumista, voit tutkia karttaa uudelleen, ja vaikka se on lyhyen kävelymatkan päässä, saavut pian viidakkoalueelle puron polkua pitkin (katso liitteenä oleva kuva). Sieltä näet helposti gorillapesän, jos et ole vielä suorittanut sitä. Sen lisäksi sinun on löydettävä sisäänkäynti jättiläismunan kautta dinosaurus-strutsin piilopaikkaan ja lopulta sisäänkäynti käärmekulmaan putkien ympäröimän suuren kourun kautta. Kolme pulmaa ovat hieman vaikeampia, mutta hauskoja, emmekä kerro sinulle kuinka ratkaista ne toistaiseksi.
Toinen valinnainen pyhäkkö. Toisin kuin eläinparialue, tässä Jemma huomaa, että kartta on muuttunut viime kerrasta, joten se on kiistatta loppupelitehtävä tai ainakin jotain, mitä et voi tehdä ensimmäisellä metsävierailullasi, mutta kun maisemat muuttuvat tapahtuman jälkeen rakastavaisten ja kuilun kanssa.
Erityisesti näet kolme suurempaa tulikärpästä vihreässä, violetissa ja sinisessä värissä, mutta näennäisesti saavuttamattomissa tavallisella polulla, ikään kuin eristetty erillisillä maatilkuilla.
Otetaan jälleen kerran mallia Zeldasta: tässä on kyse vakiintuneiden sääntöjen taivuttamisesta hieman, näkymättömän seinän rikkomisesta ja mielikuvituksellisesta ajattelusta. Yritä ylittää lava kahden ensimmäisen suuren firefliesin suuntaan. Ensimmäiselle (vihreä, etelästä) jätät kartan, ja toiselle (violetti, pohjoisesta) rakennat näkymättömän polun neliö kerrallaan. Ja miten pääset siniseen tulikärpäseen, länteen? Älä yritä ylittää lavaa: katso kuvaa, alueella, jossa on kolme pientä firefliesiä, on kolme liukuvaa pensaita. Etkö juuri tajunnut? Jos asetat riviin kolme ja kolme, polku avautuu.
Voi, äläkä ripustu liukkaaseen oravaan: ajoimme sen odottamattomiin paikkoihin, eikä siitä ollut oikeastaan hyötyä pyhäkön avaamisessa.
Jätämme sen sinun löydettäväksesi itse, ainakin muutamaksi päiväksi, mutta käy ilmi, että Arranger -kartalla on salainen kulma, joka johtaa sinut kodikkaaseen, mukavaan ja... realistinen? Pääsiäismunan kaltainen kohtaus. Vihje: löydät sen pian rakastavan parin pelastamisen jälkeen.
Oletko sinäkin löytänyt nojatuolin, ja mitä luulet sen tarkoittavan?