Suomi
Gamereactor
ennakot
Assassin's Creed Mirage

Assassin's Creed Mirage vaikuttaa välityöltä ennen pelisarjan uutta aikaa

Ubisoft on paljastanut lisää seuraavasta Assassin's Creed -pelistään.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Ubisoft piti syyskuun alussa 2022 Ubisoft Forward -tilaisuuden, jonka yhteydessä nähtiin myös erillinen Assassin's Creed Showcase. On sanottava, että lähetys oli pienoinen pettymys. Kansalle kerrottiin runsaasti tulossa olevista peleistä, mutta sitten kuitenkin näytettiin 10 sekunnin pätkiä nimikkeistä, joiden julkaisu on vielä useiden vuosien päässä. Ja nykyaikana pelijulkaisujen lykkäykset ovat muutenkin arkipäivää. Itse Assassin's Creed Showcase oli tietenkin odotetun korkeatasoista viihdettä, mutta se varsinainen oikea pelattavuus nähtiin mobiilipelille Assassin's Creed Codename Jade. Illan tähtenä ei siis oikeastaan ollutkaan se odotettu Assassin's Creed Mirage.

Mirage oli kuitenkin isosti läsnä, ja nähty elokuvallinen traileri antoi käsityksen siitä, mitä Ubisoft Bordeaux on tekemässä. Julkaisun on määrä tapahtua jo vuonna 2023, eikä vieläkään Ubisoft näyttänyt sitä oikeaa pelattavuutta? Moinen herättää kysymyksen siitä, missä vaiheessa se pelinkehitys oikeastaan onkaan. Gamereactor osallistui aiemmin kuluvalla viikolla lehdistötilaisuuteen, jossa Miragesta kerrottiin hieman enemmän.

HQ

Miragen pääosassa on mestariassassiini Basim, josta tuli ensin Eivorin liittolainen ja sitten vihollinen pelissä Assassin's Creed Valhalla. Mirage sijoittuu 20 vuotta Valhallan tapahtumia varhaisempaan aikaan. Basim varttuu Bagdadin kaduilla varkaana, mutta pääsee Roshanin (Shohreh Aghdashloo) opissa assassiiniksi. Tarina siis ulottuu usean vuoden jaksolle alkaen 861 jKr.

Tämä on mainos:

Mirage palaa pelisuunnittelun osalta jonkin verran ajassa taaksepäin Assassin's Creed -pelien osalta. Mallinnettuna ei ole suurta osaa Arabian niemimaasta, ja vaan peli sijoittuu yksinomaan Bagdadin kaupunkiin (ja ajoittain assassiinien päämajaan Alamutin linnoitukseen). Näin ollen Ubisoft Bordeaux on keskittynyt tekemään kaupunkimaisemasta elävän ja yksityiskohtaisen, joten assassiinikeikkoja voi tehdä useilla eri tavoilla. Kaupungissa on neljä erillistä aluetta, kuten teollistuneempi Karkh ja puutarhainen Round City.

Tarina palaa sekin perusteisiin. Mirage etenee lineaarisemmin kuin aiemmin, joskin valinnanvaraa tehtävän suorittamiseksi on tarjolla, samoin kuin maailman tutkimista. Kuitenkin pelillä on selkeä alku ja loppu. Pelattavuus palvelee tätä tarkoitusta, sillä niin hiiviskely, parkour ja assassiinityö ovat ne kolme pääpiirrettä. Toisin sanoen pelaaminen tuo mieleen ensimmäisen Assassin's Creedin Altairin, joka etsi kohteensa, mietti toimintavan ja laittoi tuulemaan.

Ubisoft Bordeaux on käyttänyt aikaa uusiakseen hiiviskelyä ja havaituksi tulemista lisäten uusia hiivinnän työkaluja (kuten miinoja ja nukutusnuolia). Niin ikään parkourin liikeanimaatiot ovat aiempaa vikkelämmät, ja mukana on vanhoja suosikkejakin, kuten nurkan taakse heilauttaminen. Kotkan avulla voi tiedustella kohteita etukäteen, mutta pahikset voivat myös ampua linnun.

Assassin's Creed Mirage
Tämä on mainos:

Assassin's Creed Mirage vaikuttaa välityöltä ennen kuin se varsinainen uusi aikakausi pelisarjalle alkaa. Toki tulossa näyttää olevan hyvä peli luottaen vanhastaan hyväksi havaittuihin keinoihin. Kuitenkin ne varsinaiset isot jutut vaikuttavat olevan sitten joskus julkaistavat Codename Red ja Codename Hexe. Miragesta ei siis ole nähty vielä lainkaan sitä oikeaa pelattavuutta, joten olen varovaisesti innostunut siitä, mitä tulossa on.

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä