Nykyisin monet pelit rakennetaan sellaisiksi, etteivät ne lopu koskaan, ainakaan ihan täysin. Moninpeleistä tällaisia ovat ainakin Call of Duty, Marvel Rivals ja Fortnite, ja niitä massiivisia tarinallisia tiloja tarjoilevat muun muassa Elden Ring ja Starfield. Joka tapauksessa saatavilla on paljon pelejä, jotka vievät pelaajalta kaiken vapaa-ajan, eikä valmista tule vielä silloinkaan.
Starfieldin parissa työskennellyt Will Shen on sitä mieltä, että peliala on risteyskohdassa. Kiwi Talkz -podcastissa Shen huomautti, että myös Bethesdan pelit, kuten Skyrim ja Starfield, ovat antaneet oman osuutensa pelaajien uupumiseen. Hänen mukaansa monet pelaajat ovat nykyisin haluttomia aloittamaan uusia massiivisia pelejä, koska heillä on jo valmiiksi toisia pelejä, joille on päätetty omistaa paljon aikaa.
Shen huomautti siitäkin, että hieman lyhyemmät pelit, kuten Astro Bot ja Mouthwashing, ovat kartuttaneet suosiota juuri siksi, että ne ovat vähän lyhyempiä.
We're reaching a point where people are fatigued, or a large section, a growing section of the audience, is becoming fatigued at investing 30-plus, 100-plus hours into a game. Because they already have that. They already have the games that they will continually come back to, and adding another one to that list is a tall order. It's always a tall order.