Suomi
Gamereactor
ennakot
Destiny

Destiny: House of Wolves (DLC)

Bungien ja Activisionin massiivimoninpelin Destinyn toisen lisäosan julkaisu on jo nurkan takana. Testasin House of Wolves -lisuria ennakkoon.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Destinyn House of Wolves on sisällöltään enemmän linjassa massiivimoninpelien laajennuksien kuin tavallisten räiskintäpeleihin julkaistujen lisäosien kanssa. Tämä sopii täysin Bungien suunnitelmiin, sillä haluvat pitää pelaajat koukussa peliin vielä vuosien ajan. Uutta verta onkin tiedossa monessa muodossa. Mukana on uusia tarinatehtäviä, sosiaalisena kokoontumispaikkana toimiva The Reef sekä kaksi täysin uutta pelimuotoa. Kirsikkana kakun päällä ovat uudet kartat moninpeliin ja upouudet tussarit.

House of Wolvesin ensimmäinen uusi pelimuoto Trials of Osiris heittää pelaajat kisaamaan toisiaan vastaan huimista palkinnoista. Turnauksia järjestetään joka viikonloppu, mutta niihin osallistuminen vaatii Trials Passage -nimisen esineen. Sen löytää joko tehtäviä suorittamalla tai ostamalla sen kaupasta. Jokaisella pelaajalla on pistekortti, joka pitää kirjaa suorituksista. Viikonlopun aikana voi ottaa osaan maksimissaan 12 otteluun, tosin meno katkeaa kolmen tappion jälkeen. Tämän jälkeen on aika suunnata lunastamaan oma palkinto, jonka laatu riippuu voitettujen otteluiden lukumäärästä. Kahdella voitolla saa jo jotain, mutta viikoittaisen erikoisaseen saa itselleen seitsemän voiton jälkeen. Mikäli voittaa kahdeksan ottelua, voi hankkia jonkin Legendary-tason esineen. Luonnollisesti myös alempien voittoluokkien esineitä voi ostaa halutessaan. Hurjimpien voittoputkien palkintoja ei vielä paljastettu.

Trials of Osiris koostuu kolmen pelaajan joukkueiden eliminaatiomatseista. Kuolema tiputtaa pysyvästi ulos, ellei lähistöllä ole kaveria palauttamassa takaisin elävien kirjoihin. Sooloilu ei siis kannata. Otteluihin voi suunnata ainoastaan kavereiden kanssa, joten tuntemattomien kanssa ei joudu tai voi kisata. Jokaisessa matsissa on viisi erää ja voitto määräytyy niiden yhteistuloksen mukaan. Kaikki taistot käydään yhden viikonlopun ajan aina samalla kartalla, joten sen pohjapiirustus kannattaa opetella nopeasti.

HQ
Tämä on mainos:

Edellisen The Dark Below -lisäosan Crucible-kartat tuodaan kaikkien ulottuville House of Wolvesin julkaisun myötä. Niiden tahkoamisesta palkitaan myös aikaisempaa anteliaammin, sillä kaikki palkinnot tuplataan. Tämän myötä areenalle on jopa jotain asiaakin. Pelaajien välisiä mittelöitä kannattaa siis jatkossa tahkota jopa Iron Bannerin ulkopuolella, mikä ei ole ollut aikaisemmin kovinkaan motivoivaa.

Vanhojen karttojen tarjoaminen kaikkien ulottuville on hienoa, mutta House of Wolves esittelee myös kokonaan uusia karttoja. Määrä riippuu ikävä kyllä konsolista. Xboxeilla pelaavat saavat kolme uutta karttaa, jotka ovat Thieves Den, Black Shield and Widow's Court. Pleikkareilla räiskivät näiden lisäksi vielä Time Keeperissä. Kyseinen areena julkaistaan tosin syksyllä myös bokseille, jolloin Microsoftin konsoleilla nähdään lisäksi muut Playstationin yksinoikeussisällöt. Uudet kartat tuntuivat kokonaisuutena ihan hyviltä, vaikka ne olivat aavistuksen verran pienempiä aikaisempaan verrattuna. Niissä ei myöskään ollut minkäänlaisia ajoneuvoja.

Tämän jälkeen pääsin testaamaan uutta Strike-tehtävää, joka oli selvästi hakenut vaikutteita egyptiläisestä mytologiasta. Bungie ei suostunut paljastamaan syytä teeman valinnalle. Tehtävä ei tehnyt kovinkaan suurta vaikutusta, sillä samanlaisia on jo nähty pelissä aikaisemminkin. On tietenkin positiivista, että rotaatioon saadaan lisää vaihtelua.

Sen sijaan toinen iso pelimuoto Prison of Elders vaikutti mielenkiintoiselta. Siinä taistellaan vanhaan kunnon Horde-tyyliin hiljalleen kovenevia vihollisaaltoja vastaan. Tässäkin soditaan tutuissa kolmen ryhmissä ja vastaan asettuu ajoittain myös massiivisia pomoja. Usein piskuinen ryhmämme oli tuhon partaalla, mutta onnistuimme kuitenkin nousemaan yhä uudestaan taistelemaan vielä yhden kierroksen ajaksi. Prison of Eldersin idea ei ole todellakaan mitenkään tuore, mutta sen areenat olivat todella hyvin suunniteltuja. Selviä piilopaikkoja ei löytynyt, joten taisteluissa piti kommunikoida tehokkaasti toisten pelaajien kanssa. Bungie on tehnyt hyvän ratkaisun tämän kanssa, sillä uuden pelimuodon myötä ei tarvitse murehtia Raidin tapaan kuuden pelaajan yhteen keräämistä.

Tämä on mainos:

Pelin sosiaalisena keskuksena toimii jatkossa The Reef, johon siirretään kaikki The Towerin ominaisuudet. Tänne pääsevät jatkossa kaikki pelaajat, myös ne jotka eivät omista House of Wolves -lisäosaa. Alueella voi tehdä kaikkia yleisiä juttuja, kuten lunastaa palkkioita, ottaa uusia tehtäviä hoidettavakseen ja niin edelleen.

Lisäosan parissa vietetyty muutamat tunnit tekivät minuun vaikutuksen. Sen myötä Destinystä näyttäisi löytyvän jälleen enemmän imua. Uskoisin sen vetävän takaisin myös niitä pelaajia, jotka ovat jo hylänneet Bungien massiivimoninpelin.

Destiny
HQ
HQ
Destiny
Destiny
Destiny
Destiny
Destiny
Destiny
Destiny

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Destiny: The Taken King (DLC)Score

Destiny: The Taken King (DLC)

ARVIO. Kirjoittaja Jori Virtanen

Destiny 2.0 on uusi, uljas painos Bungien scifi-räiskinnästä, mutta miltä näyttää sen kruunava The Taken King -lisäosa?

Destiny 2 pyrkii palkitsemaan veteraanit

Destiny 2 pyrkii palkitsemaan veteraanit

UUTINEN. Kirjoittaja Markus Hirsilä

Bungie suunnittelee erilaisia tapoja muistaa alkuperäisen pelin veteraaneja. Ehdot suorittaneet saavat käyttöönsä erityisiä emblemejä. Niiden ulkonäön pääsee katsomaan...



Ladataan seuraavaa sisältöä