Douze Dixièmes kuvailee Mio: Memories in Orbitin silmiinpistävää taidesuuntaa "teknomagiaksi"
Ranskalainen kehittäjä selitti, miten pelin silmiä hivelevä taidetyyli syntyi.
Jos olet nähnyt pätkiä tai still-kuvia Douze Dixièmesin tulevasta metroidvaniasta Mio: Memories in Orbit, tai ehkä jopa pelannut osan siitä pelitapahtumassa tai Steam-sivuston kautta, yksi nimikkeen tärkeimmistä piirteistä on varmasti tuttu; sen taidesuuntaus. Tässä pelissä on uskomattoman värikäs ja mieleenpainuva taide, ja se on myös jotain, jota on ehkä hieman vaikea kuvailla lyhyesti.
Onneksi Douze Dixièmes on auttanut sinua. Puhuimme hiljattain perustajan ja tuottajan Sarah Hourcaden kanssa, jossa kysyimme pelin taidesuunnasta, siitä, miten he kuvaavat sitä ja mistä inspiraatio on peräisin.
"Joo, studiossa kutsumme sitä teknomagiaksi", aloitti Hourcade. "Mutta aluksi halusimme tehdä jotain scifi-universumiin kuuluvaa, ja sitten vapauduimme hieman rajoitteista ja kaikesta, ja se päätyi tällaiseksi. Mutta uskon, että meillä on syvät... meillä on syvät juuret scifissä. Luulen, että yksi niistä kirjoista, joita luimme ja joista puhuimme paljon, oli Hyperion, kun teimme peliä, ja myös ranskalaiset sarjakuvat antoivat paljon inspiraatiota. Joten kyllä, ja se on melko pitkälti tärkein taideinspiraatio. Ja sitten pelien osalta tietenkin Hollow Knight, Ori, olemme pelanneet paljon noita pelejä, rakastamme niitä."
Puhuessamme Hollow Knightista ja Orista, tiedustelimme Hourcadelta myös siitä, miten Douze Dixièmes aikoo varmistaa, että Mio: Memories in Orbit erottuu yhä kyllästyneemmässä Metroidvania-maailmassa.
"No, työskentelimme tietysti paljon visuaalisen ilmeen parissa, uskon, että kaikki huomasivat tämän osan. Mutta olemme myös työskennelleet paljon tarinan ja universumin parissa, se on hyvin monimutkainen universumi, jossa on paljon tietoa. Emme ole laittaneet kaikkea siihen, mutta meillä on hyvin, hyvin syvä lore, joka on piilotettu melkein kaikkialle, ja paljon ilmataistelua. Joten luulen, että se on jotain Hollow Knightin väliltä, joka ei ole kovinkaan ilmassa, mutta sisältää paljon tutkimusmatkailua, josta pidimme, mutta Ori oli enemmän ilmassa, mutta ei liikaa tutkimusmatkailua. Halusimme siis tehdä jotain, jossa on meidän universumimme, meidän tunteemme, mutta jossa on tutkimusmatkailua ja taistelua."
Voit katsoa koko haastattelun Hourcadesta alta ja myös suunnata tänne ajatuksiimme ajastamme Mio: Memories in Orbitissa.



