Suomi
Gamereactor
arviot
FaceBreaker

Facebreaker

Electronic Artsin edellinen nyrkkeilypeli oli onnistunut Fight Night: Round Three. Samaisen pelin tekijät ovat työstäneet sarjakuvamaisen hakkauspelin Facebreakerin. Kaikki odotukset Fight Nightin kaltaisesta pelaamisen hyvästä mielestä kannattaa unohtaa heti alkuunsa, sillä Facebreaker on kerrassaan karsea julkaisu.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Ready 2 Rumble Boxing -sarja on selvästi ollut Facebreakerin inspiraationa, joka jää kauas esikuviensa pelattavuudesta ja ylilyödystä huumorintajusta. Tyylitajuton Facebreaker on vastenmielistä sähläämistä, jossa hyvä hahmonluontieditori jää huonon pelattavuuden jalkoihin.

Facebreakerin taistelusysteemi on kamala. On ihmeellistä, että kaikki Fight Nightissa saavutettu ja opittu nyrkkeilymekaniikan taito on pystytty kauttaaltaan unohtamaan Facebreakerissä. Hahmoilla on ylä- ja alalyönnit, erikoishyökkäys sekä heittoliike. Yhdistelemällä lyöntejä torjuntanappiin hahmot väistelevät ja tekevät vastaiskuja. Omien hyökkäys- tai puolustusliikkeiden ajoittaminen on erittäin vaikeaa, sillä vastustajien epäselvästi ja tönkösti animoituja hyökkäysliikkeitä on tuskaista ennakoida tai erottaa toisistaan.

Pelin lohduton vaikeusaste on helpoimmalla asetuksella uskomattoman vaikea. Siitä kertoo paljon se, että helpoimman tason ensimmäisellä pelikerralla ensimmäinen vastustaja teki täystyrmäyksen 27 sekunnissa. Seuraavat vaikeustasot ovat vain pieniä vivahde-eroja "helposta". Kilpailuita ja saavutettavaa pelissä on niin vähän, että pelintekijät ovat alentuvasti ja nöyrästi tehneet huonoimman mahdollisen ratkaisun, ja ovat haasteen kautta keinotekoisesti pitkittäneet peliä.

Pelaaminen on ylitsepääsemättömän raivostuttavaa ja pian tajuaa, ettei taktisuudesta tai nyrkkeilystrategiasta ole hyötyä. Pelimekaniikka on niin typerää, että pelaaminen on suurimmaksi osaksi pelkää kahden napin mahdollisimman nopeaa vuoroittaista hakkaamista. Pelaaminen muistuttaa enemmän Track & Fieldiä -yleisurheilupelejä kuin nyrkkeilypeliä. Luotettavin keino voittamiseen on pelin takominen sormet tunnottomina, eikä hahmoaan tarvitse edes liikuttaa. Nettipelissä ja samalla koneella pelatussa kaksinpelissä taistelu oli hieman mielekkäämpää.

Tämä on mainos:

Pelin ulkoasu on pelattavuuden tavoin luvattoman huonoa. Stereotyyppiset nyrkkeilijät näyttävät rumilta ja yksityiskohtia on vain vähän. Kasvojenmurskaushidastuksiin ei ole saatu oletettavaa näyttävyyttä. Ääninäyttelijät työstävät amatöörimäistä ja tylsää dialogia, jolla ei saada liitettyä tunnetta tai uhkaavuutta taistelijoihin.

Facebreaker on ensimmäinen EA:n uuden Freestyle-brändin peli ja toivoa sopii, että tuotemerkin tulevat pelit onnistuvat huomattavasti paremmin rennon pelattavuuden tavoittelussa. Nyt rima on asetettu luokattoman alas. Sisällötön Facebreaker on sen asteen ääliömäinen julkaisu, että jopa ö-luokan julkisuudenhenkilö Kim Kardashianin esiintyminen pelattavana hahmona tuntuu loogiselta ratkaisulta.

FaceBreaker
FaceBreaker
Tämä on mainos:
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
FaceBreaker
02 Gamereactor Suomi
2 / 10
+
pelihahmon muokkaus
-
nyrkkeily, grafiikka, äänet, tyylitajuttomuus, haaste, hahmot
overall score
is our network score. What's yours? The network score is the average of every country's score

Aiheeseen liittyviä tekstejä

FacebreakerScore

Facebreaker

ARVIO. Kirjoittaja Johannes Valkola

Facebreaker olisi voinut helposti olla hyvä peli, sillä kepeä nyrkkeily sarjakuvahahmoilla on kiva idea. Vain toteutus on mennyt pieleen.

Facebreaker

Facebreaker

ENNAKKO. Kirjoittaja Jukka Moilanen

Facebreakerissä nyrkkeilyyn suhtaudutaan rennosti kieli poskella. Tutustuimme peliin Kanadassa.



Ladataan seuraavaa sisältöä