
Kalenterissa vieritään jo keväisessä, mutta Hearthstonessa vasta alkaa "uusi vuosi": Year of the Raptor. Tämän dinosauruksen vuoden myötä heitetään hyvästit Standardissa Festival of Legends, Titans ja Showdown in the Badlands -lisäreille, joten peruspelimuodossa saadaan vihdoin raikasta ilmaa korttikamppailuihin.
Into the Emerald Dream on jo Blizzardin digikorttipelin 29. lisäosa, mutta ei hätää: se lupaa eeppistä taistelua Maailmanpuun kohtalosta. Siinä ottavat nimittäin yhteen muinaiset pahat jumalat The Old Gods ja unen ja luonnontilan puolustajat Druids of the Emerald Dream. Teemaltaan lisäri on todella erinomaisen vihreällä, smaragdisella, tasolla. Korteissa nähdään eeppinen kaarti World of Warcraftin isoja tykkejä Ysera, Cenarius ja Malorne etunenässä. Kaikista näistähän on jo kortteja nähty HS:ssä ennenkin, mutta uudet versiot ovat mukavan omanlaisiaan, mutta silti esikuvilleen uskollisia.
Avainsanoja lisäri tarjoaa jopa kaksin kappalein. Shaladrassil-puun puolustajat saavat Imbue- ja painajaimaailman hyökkääjät tarjoavat palvelijoilleen Dark Gift -etuja. Imbue on syvästi liitoksissa hahmoluokkien (Druid, Hunter, Mage, Shaman, Priest & Paladin) Hero Power -kykyihin. Ensimmäisen Imbue-kortin pelattua tämä sankarikyky muuttuu lisärille spesiaaliin versioon. Nämä eivät ole aiemmin nähtyjä puhtaita parannuksia, vaan kokonaan erilaisia. Lisäksi jokainen uusi Imbue-kortti parantaa sitä entisestään, joten omaan pakkaan kannattaa panostaa kunnolla tähän suunnitelmaan nojaamaan.
Dark Gift on sen sijaan enemmän sattumanvarainen etu, jonka sen omaavat kortit tai Discover-löydöt saavat. Valinta tehdään kolmesta vaihtoehdosta, mutta yhteensä synkkiä lahjoja on 10 erilaista, joten ei voi aina luottaa saavansa sitä mitä haluaa. Silti etu on arvaamattomuudesta huolimatta sen arvoista, ja usein moninkertaistaa kortin normaalin hyödyn. Miltä esimerkiksi kuullostaisi kaksinkertainen Battlecry tai Divine Shieldin sekä Windfuryn pakkaaminen minioniin?
Uutuudet tekevät uusien arkkityyppien ja dekkien kasaamisesta varsin helppoa. Imbue-kokonaisuudet tarjoavat ytimen moneen lähtöön ja niiden tavoitteiden saavuttaminen on kivaa, vaikka niillä ei täysin pärjäisikään. Ne ovat kivoja minitavoitteita, ja niissä onnistuminen on ollut varsin hauskaa ensimmäisten viikkojen peleissä.
Metan suhteen lisäri oli aika kirpeä. Demon Hunterin uudet Deathrattlejä toistavat kortit yhdistettynä edellisen Starcraft-minilisärin Starship-korttien tarjoamaan Armor-pakettiin tekivät siitä ensimmäisenä päivänä yhden vihatuimmista dekeistä. Vaikka totta puhuen kohtasin sitä itse todella vähän, niin itse voitin sillä 90% peleistä ensimmäisen parin päivän aikana. Pelit vain kestivät niin pitkään ja oli voitossakin monotonisia, ettei sitä jaksanut montaa kertaa pelata. Ja toki sen jälkeen metassa onkin ollut valtavasti vastaliikkeitä ja vastausten etsimistä juuri Demon Hunterille. Se ei sinänsä ollut edes kovin vaikeaa, sillä aggrodekit ja ns. Transform-efektit voivat hyvin sulkea oven Demon Hunterille helposti.
Mitä mieltä sitten Emerald Dreamistä olisi? Kyllä siitä pidän. Tyyli ja teema ovat kohdillaan, ja näin pelinsisäisen rotaation alussa metan voimataso on suhteellisen kohtalaisella ja rauhallisella tasolla. Näin ollen dekeissä ja pelaamisessa on paljon vaihtelua Demon Hunterin kaltaisista poikkeamista huolimatta. Pidin kovasti edellisestä minilisärin Starcraft-tieteisteemasta, mutta harmittavasti sen Starship-kortit siitä eivät tee hyvää metapelille. Ne ovat yksinkertaisesti epäsopivia IttED:n kanssa.