Hotline Miami 2: Wrong Numberin PAX East -demo ei tuhlannut aikaa. Se kesti vain kahden kentän verran, mutta kertoi silti runsaasti siitä, mitä voimme odottaa vuoden 2012 parhaan murhasimulaattorin jatkolta.
Totuttuun tapaan pelin tahti oli suorastaan pyörryttävä. Yksikin väärä askel ja hahmon aivot päätyvät koristamaan jo valmiiksi värikästä maisemaa. Visuaalinen ilme oli taasen vielä aiempaakin groteskimpaa. Pelin tyyli on säilynyt yksinkertaisena ja kenties tietoisesti rumana kunnianosoituksena 16-bittiselle aikakaudelle, mutta näyttää siltä, että Dennaton Games on saavuttanut aivan uuden tason pikselitaiteessaan, mikä merkitsee lisää aivoroiskeita, suolenpätkiä, hurmetta ja kaikkea muuta kivaa.
Hotline Miami 2: Wrong Numberin tarina vaikuttaa yhtä arvoitukselliselta kuin ensimmäisessä pelissäkin, eikä demo edes yrittänyt tarjota minkäänlaista kontekstia toiminnalle. Sen sijaan siinä nähtiin viisi eläinmaskeihin pukeutunutta tyyppiä, jotka tympääntyivät bileiden meininkeihin, tarkistivat että autosta löytyi aseita ja lähtivät sitten lahtaamaan kasvottomia gangstereita.
Ensimmäisen tehtävän alusta löytyi myös ensimmäinen merkittävä uudistus. Siinä missä Hotline Miami oli yhden miehen häiritsevän murharetken kuvaus, kertoo jatko-osa kokonaisesta porukasta. Pelaaja ei siis enää valitse eri naamareista, vaan hepuista joilla on erilaiset naamarit ja pelityylit.
Seepramaskin takana piileskelevä Corey on "nopea ja näppärä" eli hän liikkuu muita nopeammin ja osaa kierähtää iskujen ja luotien tieltä. Tiikeri-Tony taas tappaa kohteensa yhdellä iskulla, muttei voi käyttää aseita. Joutsenmaskeihin sonnustautuneet Alex ja Ash ovatkin sitten oma lukunsa. Pelaaja ohjaa moottorisahalla aseistautunutta Alexia, jota lojaalisti seuraavalla Ashilla on puolestaan pyssy, jolla ammutaan oikealla hiiren napilla. Kun kudit loppuvat, Ash poimii automaattisesti uuden aseen.
Alex ja Ash ovatkin eräänlainen melee- ja ampujahahmon yhdistelmä, ja nämä lisäävät heti kerralla uudenlaista valinnanvaraa ja mahdollisia taktiikkoja peliin.
Viimeisenä on karhunaamarissa esiintyvä Mark, jolla on yhden sijasta kaksi konetuliasetta. Tämä ampuu normaalisti näillä yhteen suuntaan, mutta oikealla napilla hän osoittaa niillä vastakkaisiin suuntiin, aivan kuten Boondock Saintsissa ollut pitkätukkainen hönökkeli. Shiftiä painamalla Mark kääntyy 90 astetta, jolloin ampumasuunnat vaihtuvat. Kahteen suuntaan samanaikaisesti ampuminen on vähintäänkin haastavaa, eikä sitä ole helppoa käyttää tehokkaasti, mutta riittävillä taidoilla sillä saa aikaan todella vaikuttavia tuloksia.
Hotline Miami 2: Wrong Numberin peruspalikat ovat muuten samat kuin ensimmäisessäkin pelissä. Tarjolla on siis salamannopeaa ja kylmäveristä toimintaa, johon voi loikata takaisin mukaan jo ennen kuin aivot ovat ehtineet edes osua mattoon edellisen yrityksen päätteeksi. Hahmotetaan kenttä, luodaan nopea suunnitelma, loikataan toimintaan, ja jos/kun homma menee nappiin, on onnistumisen tunne valtaisa.
Toisessa kentässä oli oma yllätyksensä, sillä pelaajan ohjaama hahmo vaihtui jälleen. Tällä kertaa kyseessä on jenkkiläisen diner-ravintolan veskissä käsiään pesevä kaveri, joka lähtiessään tervehti tarjoilijaa ja valitteli työnsä rankkaa luonnetta, vain ajaakseen sieltä suoraan kauppaan tappamaan aseistautuneita hemmoja. Hahmon nimi ei selvinnyt, mutta tämä oli selvästi karu kaveri, joka pystyi ottamaan jopa yhden luodin kaatumatta. Kun kaupan molemmat kerrokset oli tyhjennetty, tämä astui ulos vain huomatakseen, että ulkona odotteli kokonainen komppania poliiseja aseet ojossa. Demo päättyi tähän hetkeen.
Kuten odotettua, Hotline Miami 2: Wrong Number ei vielä halunnut kertoa paljoa itsestään tai mistä hitosta oikeastaan on kysymys. Sen tunnelma muodostuu jälleen kerran siitä, etteivät asiat olekaan aivan sitä miltä ne näyttävät. Demo ei tarjonnut vastauksia, mutta vakuutti minut ainakin siitä, että Dennaton tietää tasan mitä nyt ollaan tekemässä.