Jos olet päässyt Zigguratiin asti Irak, näet pian Indiana Jones and the Great Circle lopun, jota seuraa sen ensimmäinen lopputekstikohtaus. Nyt tiedät, mistä tarina kertoo, ja matkan varrella olet poiminut muutamia muinaisjäännöksiä (tai niitä kaikkia, jos olemme seuranneet sinua Gamereactorin oppaiden kanssa).
Tässä vaiheessa ei ole juurikaan spoilereita: Nämä esineet ovat vuosituhansia vanhoja, ennen kaikkia pelin sivilisaatioita, ilmeisesti Nephilim luomia ja liittyvät suureen ympyrään ja Sturmbannführerin Emmerick Voss etsimiin 17 kiveen.
Jos sinulla on kaikki pyhäinjäännökset Egyptissä, tiedät myös, että nämä gadgetit todella toimivat avaimina. Ne voidaan sijoittaa eräänlaisiin riveihin ja sarakkeisiin, jotka on järjestetty seinäpaneeleihin, jotka puolestaan toimivat avaimina suurten kiviovien avaamiseen.
Kaikki tämä mielessäsi olet nyt valmis ratkaisemaan muinaisten pyhäinjäännösten lopullisen arvoituksen, sen, jonka löydät oikealta puolelta heti, kun saavut Mesopotamian raunioiden pohjalle. Mutta ennen kuin voit suorittaa palapelin, sinulla on oltava kaikki 50 pyhäinjäännöstä...
Kuten edellä mainittiin, olemme keränneet omistetuissa oppaissamme, kuinka saada kaikki pelin pyhäinjäännökset, lisäämällä vinkkejä ja temppuja jokaiselle alueelle. Jos saavut Irakiin alle 49 pyhäinjäännöksen kanssa, sinun on ensin käytettävä valikon Travels -vaihtoehtoa palataksesi edellisiin lukuihin/paikkoihin ja saadaksesi ne kaikki.
Pelin 50. jäänne on hieman erikoinen, koska vaikka saatat nähdä sen sijainnin selvästi, se ei anna sinun napata sitä ensimmäisellä yrityksellä. Se laittaa hunajan huulillesi, jotta voit palata myöhemmin saamaan käsiisi sen.
Miksi sanomme tämän? Jos katsot karttaa ziggurat, pelin viimeinen jäänne on kartan oikeassa yläkulmassa, kaivauksen koillispäässä. Tähän kuuluu kiertää Nooan arkki oikealla (kyllä, tähän mennessä olet nähnyt tämän vaikuttavan löydön) ja hiipiä näkymättömänä tai ampua tiesi Vossin telttaan:
Pieni ongelma on, että heti kun astut telttaan, käynnistät ratkaisevan välianimaation, joka johtaa sinut peruuttamattomasti pelin viimeiseen skenaarioon, sitä seuraavaan viimeiseen taisteluun ja ensimmäisiin lopputeksteihin. Ja jotta olisit vieläkin levottomampi, Indyn ja Vossin välisen keskustelun aikana teltassa muinainen 50. jäänne näytetään räikeästi pöydällä vain saadaksesi suusi vedeksi:
"Sinä löysit liitonarkin, mutta minä olen löytänyt Nooan arkin" - Voss.
Mutta älä huoli. Lopeta peli, viimeistele Voss, nauti upeasta paljastuksesta arkin ruorissa Lake Hammar ja katso ensimmäinen lopputekstikohtaus, kunnianosoitus Spielberg ja yritykselle.
Kun olet suorittanut tai ohittanut lopputekstit, palaat takaisin sinne, mistä aloitimme tämän oppaan: aivan siksakturaatin hissikuilua pitkin. Nyt voit mennä kartan ääripäähän (ja kaikki kukistetut natsit ovat edelleen alhaalla) ja saada sen, mitä sinulta puuttuu: asiakirjan, jossa luetellaan 16+1 kiven mineraalit ja himoittu viimeinen pyhäinjäännöksesi. Ota se ja palaa palapelin seinälle, salaiseen kammioon hissin itäpuolella.
Kun 50 muinaisjäännöstä on vihdoin vyösi alla, voit tarttua suureen pulma-avaimeen, jota varten ne suunniteltiin tuhansia vuosia sitten. Älä yritä tulla itsekkääksi, kuten Han Solo sanoisi, yrittämällä ratkaista sen alle 50: llä, koska sikäli kuin tiedämme, se on yksinkertaisesti mahdotonta.
Katsotaanpa ensin tämän Gizehiin kirjoittamamme tyhjät kohdat -pelin säännöt:
Ero tämän suuren palapelin ja Gizan palapelin välillä on se, että se itse koostuu neljästä monimutkaisemmasta paneelista. Kultainen sääntö, joka sinun on tiedettävä, on, kuinka monta pyhäinjäännöstä tarvitset paneelia kohti, ja kokemuksemme mukaan tarvitset vastaavasti 11, 12, 13 ja 14 pyhäinjäännöstä. Olimme arvioineet, että meidän pitäisi käyttää noin 12 paneelia kohti, mutta vaikeus kasvaa vasemmalta oikealle ja pidämme sitä mahdottomana tallentamatta jäännettä ensimmäiseen paneeliin.
Nyt voit viettää aikaa kaikkien neljän paneelin ratkaisemiseen näiden vinkkien avulla. Jos jäät jumiin tai olet epätoivoinen (ymmärrämme, että se on yksi vaikeimmista pulmista Indiana Jones and the Great Circle ), tässä ovat ratkaisumme:
Helpoin neljästä. Siinä on vain kolme pyhäinjäännöstä vasemmalla. Ratkaisumme:
Asiat alkavat mutkistua. Ensimmäisellä yrityksellä saimme 13 pyhäinjäännöstä, mutta sitten onnistuimme laskemaan sen 12: een:
Tämä on tarpeeksi vaikeaa, emmekä päässeet alle 14-15. Avain on niin sanotusti ympyröissä. Ratkaisumme:
Kaikkein monimutkaisin, voit helposti viettää tunnin sen ratkaisemiseksi. Sinun on laskettava ympyrät erittäin hyvin. Ratkaisumme:
Onnittelen! Kun tämä palapeli on valmis, olet ratkaissut The Riddles of the Ancients, luultavasti laajimman tehtävän koko Indiana Jones and the Great Circle. Ja nyt ovi avautuu...
50 pyhäinjäännöksen palapelin suorittaminen on tapa avata pelin bonuskohtaus lopputekstien jälkeen. Se on itse asiassa yksi laukaus, jossa näet, että viimeisen välienselvittelyn jälkeen Nooan arkki on itse asiassa päätynyt jollekin lumiselle huipulle, joka on kadonnut maailmalle, ehkä Himalajalla kuin natsien sotalaiva?
Lumisen maan jalanjäljet viittaavat kuitenkin johonkin muuhun: selvisikö jättiläinen Locus jumalallisesta räjähdyksestä ja maagisesta teleportaatiosta? Näyttäisi siltä. Loppujen lopuksi viimeisessä kohtauksessa Indy tekee Vossille selväksi, että Jumala ei valinnut häntä vedenpaisumusta edeltävään arkkitehtävään. Nephilim, jotka selvisivät vedenpaisumuksesta ja ilmeisesti selvisivät nykypäivään, oli määrä käsitellä kiviä ja ottaa kohtalon ruori...