Ho on ModNation Racersin kehittäneellä United Front Gamesilla työskentelevä johtava suunnittelija, ja hän pitää itseään sangen onnekkaana päästessään työstämään projektia joka sisältää edellä mainitut kolme asiaa. Little Big Planetin kehittäjä Media Molecule pisti United Front Gamesin hommiin tekemään lähes pakollista Little Big Planet Kartingia.
Tunnin testaamisen jälkeen voin sanoa, että peli on hyvissä käsissä. Se on tunnistettavissa selvästi Little Big Planet -peliksi. Sekä viehättävä visuaalinen ilme että editointityökalut ovat kohdallaan. Jopa osia Little Big Planet 2:n moottorista on tuotu uuteen projektiin joten fanien pitäisi olla vallan kotonaan. Suurin muutos on se, että nyt Säkkipoika istuu kart-kärryn ratissa.
Kaikki kart-rallipelin elementit ovat paikallaan. Kahdeksan pelaajaa ajaa kilpaa mielikuvituksekkailla radoilla jotka pursuavat erilaisia esteitä. Radat on myös varustettu Weaponaattoreilla joilla voi hankaloittaa vihollisten elämää. Yksi niistä muuttaa auton valtaisaksi nyrkkeilyhanskaksi joka iskee kaiken tieltään, paljolti kuten Bullet Bill Mario Kart Wiissä.
Aseet vaikuttavat ensin hieman epätasapainoisilta, etenkin useat erilaiset hakeutuvat ohjukset jotka tekevät joukon johtajan menosta tuskaista. Aseita voi kuitenkin laukoa molempiin suuntiin, ja hyvällä ajoituksella ja taidolla ohjukset voikin välttää käyttämällä omaa esinettään kilpenä. Ohjaus tuntuu olevan linjassa genren parhaimmiston kanssa, ja myös driftauksessa on hyvä fiilis.
Näiden peruskivien päälle on laskettu pelisarjan tunnettu tuunattavuus. Mukana on yhtä laaja hahmoeditori kuin Little Big Planetissäkin, ja voit taas varustaa Säkkipoikasi aurinkolaseilla, afroperuukeilla ja moninaisilla asusteilla. Tälle löytyy jopa parta joka on tehty William Hon neljännestä suosikkiasiasta, pekonista.
Pelaaja voi luoda oman ajoneuvonsa samaan tapaan. Ensiksi valitaan perustyyppi (moottoripyörä, tankki, ilmatyynyalus, jne) ja tätä tuunataan sitten satojen esineiden valikoimalla. Haluatko sitruunat pyöriksi? Onnistuu. Haluatko ajoneuvosi näyttävän kukkapurkilta tai ampiaiselta? Mikä ettei! Monet suositut esineet aiemmista peleistä ovat mukana myös tässä, ja jos haluat ajella ympäriinsä vihamielisellä muffinsilla niin siitä vaan.
Suurin osa tästä tuntuu varmaankin tutulta ModNation Racersista, mutta siinä missä se oli tyypillinen kart-peli, on Little Big Planet aina keskittynyt antamaan pelaajalle tilaisuuden oman kokemuksensa tuunaamiseen. Tämä pätee myös Little Big Planet Kartingiin. Se hyödyntää osin samoja työkaluja kuin Little Big Planet 2, joten fanit pystyvät alkamaan luomaan uutta sisältöä heti alusta asti. Jos et halua vain rällätä maaliviivalle asti, voit myös luoda välipisteitä tai esineitä joita pelaajien täytyy kerätä voittaakseen.
Tai entäpä yhteistyöpeli jossa vaellellaan vapaasti ja pistetään vastaan vihollisaalloille? Halutessaan pelaaja voi luoda tietokonevastustajan säätämällä näiden keinoälyä ja tekemällä niistä parempia ja vihaisempia. Jopa omat pomotaistelut ovat luotavissa, jolloin peli muuttuu rallipelistä enemmän perinteiseksi tasohyppelyksi. Kamerakin on käännettävissä tarpeen mukaan sivuperspektiiviin.
Jos rällääminen ei tunnu hyvältä, on kulkupelien paino ja jopa painovoima säädettävissä täysin erilaisen fiiliksen saavuttamiseksi. Oikeastaan radallekin voi antaa piupaut ja siirtyä sen pinnalta taivaisiin. Myös aseita voi nyt tuunata, joka on jotain mitä pelaajat jäivät kaipaamaan Mod Nation Racersissa.
Ainoa rajoitus on oikeastaan pelaajan oma mielikuvitus, ja tämän takia olenkin sangen innostunut Little Big Planet Kartingista. Sen odotetaan ilmestyvän syksyllä, mutta siitä julkaistaan ensiksi kesän aikana betaversio Playstation Networkissa. On aika alkaa funtsimaan ideoita uusille kentille.