Suomi
Gamereactor
ennakot
Mass Effect 2

Mass Effect 2

Komentaja Shapard palaa toista kertaa BioWaren avaruusoopperatrilogian synkässä kakkososassa. Onko sinusta ihmiskunnan pelastajaksi?

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

BioWaren trilogiaksi suunnitteleman avaruusoopperan kakkososa palaa taas komentaja Shepardin koitoksia seuraamaan. Kuuma kysymys kuuluu, onko mukaansatempaavan tarinan rinnalle hiottu yhtä viimeistelty pelimekaniikka, jossa pikkuvirheet ja hankaluudet eivät enää estä todella hyvää peliä olemasta suorastaan loistava?

Jos pelasit ensimmäisen osan, rakastit joka minuuttia ja olet siitä lähtien pakkomielteisesti hamunnut jokaista kehittäjien tarjoamaa tietomurua, tiedätkin jo varmaan, että Mass Effect 2 käyttää ykkösosan pelitallennuksia. Tietyt avainhetket tarinassa vaikuttavat suoraan jo siihen, miten Mass Effect 2 alkaa. Tämä on huima idea, jonko Biowaren päämanageri Matt Atwood uskoo jättävän ihmiset haukkomaan henkeään.

"Mitä miehistön ja hahmojen pitämiseen ja Mass Effect 2:een tuomiseen tulee, en halua sanoa mitään täsmällistä päätöksistämme. Sen voin kuitenkin sanoa, että asiat joita teit ja hahmot, joita tapasit Mass Effectissa, saattavat hyvinkin tulla vastaan uudestaan, oli kyse sitten pää- tai sivuhahmoista. joillain ahhmoilla on olennaisempi osa kuin toisilla, ja on monia, joita et vielä ole tavannut."

Hahmonkehitys ja tarinan jatkuvuus ovat jo hyvä syy iloon. Melkein yhtä hyvä on kuitenkin, että kaksi esikoispelin ärsyttävää elementtiä on pistetty lähisyyniin ja uudelleensuunniteltu. Vikuroivat teknologiabugit on hoidettu pois alta, ja aivolohkoja puuduttaneet lataustaukoja naamioivat hissimatkat on korvattu perinteisillä, kuvia ja triviatietoa tarjoavilla latausruuduilla.

Tämä on mainos:

Taistelumalli on pitkälti sama, mutta pienenä muutoksena on lisätty kohteenmukainen vauriomallinnus. Taistelun tuoksinnassa ei siis enää vain rätkytellä vihollista kohti, vaan kohteen voi rampauttaa tähtäämällä raajaan tai haavoittaa kriittisesti pääosumilla.

Lisäksi kehittäjät ovat lisänneet roppakaupalla uusia aseita ja yhden kokonaan uuden, taistelun edetessä kasvavan toimintamomentin simuloimiseen tatkoitetun ominaisuuden. jokaista ryhmän jäsentä voi nyt käskyttää erikseen, ja erikoistaitoja voi käyttää reaaliajassa.

Kaikenkaikkiaan, näyttää siltä, että BioWare on ottanut erään parin viime vuoden suosikkipeleihin lukeutuvista hiteistä ja kiristänyt pultteja ohjausratkaisuistaan samalla kun tarinatiimi on laajentanut ja syventänyt useimpien Hollywood-käsikirjoitusten tasolle yltävää tarinaa. Kuumottaako jo ajatuskin Mass Effect 2:sta? Älä veikkonen epäile sitä hetkeäkään.

HQ
Tämä on mainos:
Mass Effect 2Mass Effect 2Mass Effect 2Mass Effect 2
Mass Effect 2Mass Effect 2Mass Effect 2Mass Effect 2
Mass Effect 2Mass Effect 2Mass Effect 2Mass Effect 2
Mass Effect 2Mass Effect 2Mass Effect 2Mass Effect 2
Mass Effect 2Mass Effect 2Mass Effect 2Mass Effect 2

Aiheeseen liittyviä tekstejä

2
Mass Effect 2: ArrivalScore

Mass Effect 2: Arrival

ARVIO. Kirjoittaja Matti Isotalo

Mass Effect 2:n lisäosien sarja tulee päätökseensä pahaenteisesti nimetyssä osassa Arrival.

6
Mass Effect 2Score

Mass Effect 2

ARVIO. Kirjoittaja Mika Sorvari

Komentaja Shepard on viimein seikkaillut sekalaisen miehistönsä kera myös PS3:n valikoimaan. Onko kyseessä scifiroolipelin paras versio?

0
Mass Effectin Garrus muuntuu tyynyksi

Mass Effectin Garrus muuntuu tyynyksi

UUTINEN. Kirjoittaja Markus Hirsilä

Biowaren kolmessa ensimmäisessä Mass Effect -pelissä yksi suosituimmista hahmoista on galaktinen entinen poliisi Garrus Vakarian. Nyt on käynyt ilmi Twitterissä, että...



Ladataan seuraavaa sisältöä