Gamereactor Suomi. Katso tuoreimmat pelitrailerit mukaan lukien kuumat haastattelut suurimmista pelitapahtumista ympäri maailman. Gamereactor käyttää cookieseja taatakseen parhaan mahdollisen selailukokemuksen sivustollamme. Jos jatkat eteenpäin niin oletamme, että hyväksyt cookies-käytäntömme.

Suomi
Gamereactor
ennakot
Nine to Five

Nine to Five

Redhillin ensimmäisen julkaisun beta tuo kolmiodraamaa toimintapeleihin

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ
Nine to FiveNine to Five

Joukko suomalaisia pelialan konkareita keräsi vuonna 2019 mojovan kahdeksan miljoonan euron rahoituksen. Suunnitteilla olleesta pelistä ei hiiskuttu muuta kuin se, että kyseessä tulee olemaan taktinen ammuskelu. Nyt puolitoista vuotta myöhemmin innokkaimmat pääsivät osallistumaan runsaan viikonlopun mittaiseen avoimeen betaan, jossa Nine to Five -nimen saanutta teosta pääsi kokeilemaan.

Arkisella nimellä kulkeva ammuskelu sijoittuu lähitulevaisuuteen, jossa megakorporaatiot ottavat toisistaan mittaa palkkasoturien suosiollisella avustuksella. Pelaaja aloittaa uransa pinkan pohjimmaisena, mutta työnantajien huomio alkaa kerääntyä määrätietoisella työllä. Alussa käytössä on hyvin perustason varustus; muutama ase, peruskranaatit, morfiinia sekä tarkkailudrone. Kokemuksen myötä käyttöön avautuu niin aseiden lisäosia kuin muitakin varusteita.

Nine to FiveNine to Five
Tämä on mainos:

Tehtävät ovat aina sergioleonemaisia 3v3v3-otteluita. Kolmen hengen joukkueissa pelattavat ottelut tapahtuvat useammassa kierroksessa, joiden aikana joukkueita peluutetaan toisiaan vastaan. Yksittäisen kierroksen tavoitteet riippuvat kentästä, mutta tyypillisesti ensimmäisellä kierroksella kaikki joukkueet pelaavat toisiaan vastaan. Tavoitteena voi olla vaikkapa helikopterista putoavan varustelaatikon löytäminen ja haltuunotto ensimmäisenä. Seuraavilla kierroksilla johdossa oleva joukkue joutuu tyypillisesti puolustamaan asemaansa kahta muuta joukkuetta vastaan.

Väistämättä vastaan tulevat 3v6-tilanteet ovat mielenkiintoisia, mutta luonnollisesti myös epäreiluja. Kentät tukevat puolustajia asemoinnin kannalta, mutta on mielenkiintoista nähdä, onnistuuko lopullisen version kokemus olemaan reilu läpi koko ottelun. Haaste on melkoinen, sillä ainakin tällä hetkellä tasapaino ei ole täysin vakaa.

Vaikutteita Tom Clancy's Rainbow Six: Siegestä on kerätty runsaasti. Liikkuminen ei ole kohtuuttoman vauhdikasta ja käytössä on lukuisasti erilaisia ansoja, räjähteitä ja aukkojen eteen asetettavia panssarointeja. Parhailta kannattaakin ottaa mallia. Kuolema ei koita aivan ensimmäisestä luodista, vaan lyijynkesto vertautuu jotakuinkin Call of Duty: Warzonen tasoon.

Nine to Five
Tämä on mainos:

Nimenomaan taktisen ulottuvuuden korostaminen saattaa iskeä samaan markkinarakoon, johon myös Siege on osunut. Keski-ik... tai siis myöhäisempää nuoruuttaan elävillä pelaajilla refleksit eivät ole välttämättä enää täydessä terässään. Kilpailuun tuodaan reiluutta tarjoamalla asemointimahdollisuuksia. Muutamat puhtaalla ymmärryksellä luodut taktiset yllätykset saattavat tasapainottaa pakkaa mukavasti.

Kyseessä on vielä beta, joten grafiikkaa tai verkkokoodin optimointia on tarpeetonta käsitellä liian pitkään. Vanhaksi käyvällä GTX 970:lläni asetuksia oli kuitenkin syytä tuunata suosiolla alaspäin sujuvuuden varmistamiseksi. Käytännössä nämä ja kaikenlaiset graafiset pikkujutut tuppaavat paranemaan varsinaisen julkaisun lähestyessä.

Nähtäväksi jää, miten tasapainotus tulee onnistumaan. Erilaisten varusteiden määrä kasvaa pelaamalla, jolloin aloittelijat ovat selvästi alakynnessä. Ihan muutamassa ottelussa kaikkia mekaniikkoja ei ole mahdollista oppia, ja tasojen kerääminen tapahtuu suhteellisen hitaasti. Mukana on opastusosio, mutta se käsittelee ainoastaan aseiden ja dronen käytön perusasiat, ei kenttien erikoistavoitteita.

Lopullista julkaisupäivämäärää ei ole ilmoitettu, mutta valmis teos lienee valmis vuoden 2021 aikana. Toistaiseksi tarjolla tulee olemaan ainoastaan PC-versio.

Nine to Five
HQ

Aiheeseen liittyviä tekstejä

0
Nine to Five

Nine to Five

ENNAKKO. Kirjoittaja Risto Karinkanta

Redhillin ensimmäisen julkaisun beta tuo kolmiodraamaa toimintapeleihin



Ladataan seuraavaa sisältöä