Suomi
Gamereactor
ennakot
Pathfinder: Wrath of the Righteous

Pathfinder: Wrath of the Righteous

Pathfinder: Wrath of the Righteous on tulossa oleva uusi CRPG.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Gamereactor pääsi käymään Berliinissä Owlcat Gamesilla, joka kehittää tällä hetkellä CRPG-peliä Pathfinder: Wrath of the Righteous. Edellisessä pelissä Pathfinder: Kingmaker studio hankki rahoituksen Kickstarterilla, ja muunsi pöytäroolipelin videopeliksi.

Tulossa on tietysti jatko-osa, joka käyttää samaa pohjaa. Kingmakerin pohjalle Owlcat rakentaa uusia tarinoita ja uusia ominaisuuksia (esimerkiksi kamerakulmaa voi nyt kääntää). Pathfinder: Wrath of the Righteous käsittelee päätarinassaan ihmisiä, jotka murtuvat heille asetettujen odotusten alla. Luovan ohjaajan Alexander Mishulinin mukaan vakavassa tarinassa pohditaan myös sitä, millaisen hinnan vallasta joutuu maksamaan. Harmaan sävyjä on runsaasti, mikä sopiikin Pathfinderin kynällä ja paperilla aloittaneeseen roolipelimaailmaan.

Wrath of the Righteousin lähtökohtana on ristiretki infernaalista uhkaa vastaan, joka on jo vallannut ja alistanut osia maailmasta. Jäljellä olevien on yhdistettävä voimansa tämän uhan poistamiseksi. Pelissä on kaikkiaan kolme jaksoa, joista näin studiolla pätkän sitä toista jaksoa. Pelin alusta on tällöin kulunut noin 10-15 tuntia. Tarkoituksena oli vallata takaisin Drezenin kaupunki.

Pathfinder: Wrath of the Righteous
Tämä on mainos:
Pathfinder: Wrath of the RighteousPathfinder: Wrath of the RighteousPathfinder: Wrath of the Righteous

Jokainen sotaneuvotteluun osallistunut kertoo ensin omat ajatuksensa. Tällöin käy nopeasti ilmi, että lukemista on paljon. Tärkeät tiedot korostuvat keskusteluissa, ja näin pelaaja saa lisätietoa tietyistä aiheista. Jos esimerkiksi klikkaa hahmon mennyttä kommenttia, aukeaa uusi ikkuna, jossa on lyhyt selvitys mainitusta tilanteesta. Näin pelaaja voi päätellä, mitkä pelaajan päätöksistä olivat seurauksena. Owlcat haluaa, että noin 10-15% dialogista on ääninäyteltyä, tai esitetään välivideoissa.

Lopulta oli valittava yksi esille tulleista suunnitelmista, joka osoittautui päätehtävän prologiksi. Ja tehtävänä oli sabotoida katapultit, jotta "tykistön" suunnasta tuleva uhka vähentyisi merkittävästi kaupungin takaisin valtaamisen aikana. Mishulinin mukaan jokainen tehtävä on rakennettu siten, että sillä on vaikutus suuren mittakaavan tapahtumiin. Kun siis valitsee yhden tien, saattaa viisi muuta tietä jäädä kokonaan kokematta. Owlcatilla on tarkoitus luoda "ainakin 60 tuntia" kestävä seikkailu.

Sain kuulla, että Drezenin valtaamisen jälkeen kaupunki muuttuu pelaajan tukikohdaksi. Siellä sitten koulutetaan armeijoita ja liikutellaan joukkoja halki maanpiirin tappelemaan demoneja vastaan monessa eri paikassa samaan aikaan. Tätä osiota en valitettavasti päässyt vielä tässä vaiheessa näkemään.

Tämä on mainos:
Pathfinder: Wrath of the RighteousPathfinder: Wrath of the Righteous

Taistelukentälle saavuttaessa näyttää siltä, ettei paljoa ole muuttunut jatko-osassa edeltäjään verrattuna. Reaaliaikaisissa tappeluissa on tehtävä strategisia päätöksiä ja annettava käskyjä oman joukon eri jäsenille. Toiminnan pystyy koska tahansa pysäyttämään käskyjen antamisen ajaksi, tai jos vaikka haluaa saada kattavamman kuvan siitä, missä mennään. Kartalla ei näyttänyt olevan juurikaan dynaamisia osatekijöitä, mutta ehkä niitä tulee mukaan myöhemmin. Luolastoissa pitäisi sitten olla monenlaista ansaa ja väijytystä. Ja samalla palkintona tietysti se paras "lootti".

Jos liikuttaa koko joukkoa kerralla, voi sen asettaa muodostelmaan, jossa kaukaa taistelevia joukkoja suojaavat vahvemmat lähietäisyyden joukot. Owlcat Games aikoo laittaa peliin kaikkiaan tuhat kykyä ja taitoa, joten pelillisiä mahdollisuuksia on siten tulossa runsaasti.

Pelistä voi tehdä itselleen niin helpon tai niin vaikean kuin haluaa, ja näitä muuttujia voi kokeilla valikoissa. Vihollisten lukumäärän ohella myös käytössä olevat resurssit vähenevät, ja tappelut muuttuvat haastavammiksi.

Pathfinder: Wrath of the Righteous

Pöytäroolipelistä lainataan videopeliin hahmonkehitys. Mukana on perinteisten hahmoluokkien ohella voimakkaita lisäkykyjä. Esimerkiksi tricksteriksi muuntautunut voi manipuloida pelin sääntöjä reilusti huijaamalla.

Pathfinder: Wrath of the Righteous hakee rahoitusta Kickstarterissa, ja saapa nähdä, millaiseksi projekti lopulta muodostuu. Toistaiseksi näyttää siltä, että edeltäjään verrattuna pelistä on tulossa joka tavalla monipuolisempi. Toivottavasti kaikki eri osa-alueet toimivat lopulta hyvin yhdessä.

Pathfinder: Wrath of the RighteousPathfinder: Wrath of the Righteous

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä