Suomi
Gamereactor
guide
Pikmin 4

Pikmin 4 Opas pelastusjoukkojen parhaaksi partiolaiseksi

Strategiaopas, joka auttaa sinua hyödyntämään pelijärjestelmän parannuksia parhaalla mahdollisella tavalla ja voittamaan uusia haasteita ketteryydellä ja Dandorin filosofialla.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Shigeru Miyamoton viimeisen suuren idean trilogia päättyi kymmenen vuotta sitten siihen, mikä oli kirsikka kakun päällä sarjalle. Siksi olimme erittäin iloisesti yllättyneitä nähdessämme, että Pikmin 4 on jopa parempi kuin edeltäjänsä.

Kauniimpi, täydellisempi, monipuolisempi, hauskempi? Seikkailusi tutkimalla pieniä luonnontontteja ja jopa ihmisten sisätiloja maan päällä henkilökohtaisen astronauttisi kanssa ovat yksi kesän nautinnollisimmista ja rentouttavimmista kokemuksista, mutta se ei tarkoita, että ne olisivat kakkukävely.

Jos haluat olla pelastusryhmän paras kykyjenetsijä löytääksesi Olimarin ja suorittaaksesi pelin 100% (varoita, että ensimmäisen lopun ja luottojen jälkeen on paljon lisäsisältöä), sinun ei tarvitse vain ottaa käyttöön parhaita strategioita Dandorin mantran avulla, vaan sinun on myös ymmärrettävä kaikki uudet ominaisuudet, jotka Pikmin 4 tuo sarjaan: uusia säätimiä, jotka käyttävät Oatchia, pikakuvakkeita ja paljon muuta.

Miyamoto-san itse määritteli termin seuraavasti: Dandori:

Tämä on mainos:

"Kutsumme sitä japaniksi 'Dandoriksi': strategisesti suunnitella, ottaa käyttöön ja komentaa pikminiä."

Ja näin he selittävät sen pelissä:

"Dandori on prosessi, jossa asiat suunnitellaan etukäteen ja työskennellään tehokkaasti suunnitelmien toteuttamiseksi."

OPAS: Parhaat Dandori-vinkit ja temput Pikmin 4

Oletko jo laittanut kypärän päähän ja puhdistanut pillisi kuolasta? Mennään sitten!

Älä ripustu uusiin sipuliin: on enemmän tapoja saada uusia Pikminejä.

"Missä on jäisten Pikminsin sipuli?" "Miten saan sinisen sipulin?" "Missä ovat valkoiset ja violetit Pikmins?"

Tämä on mainos:

On hyvin, hyvin todennäköistä, että kysyt itseltäsi nämä kolme kysymystä pelin keskellä, mutta älä huoli, koska peli tarjoaa useita vastauksia.

Esimerkiksi ensimmäinen sininen sipuli, jonka kohtaat, näyttää siltä, että se on muna Sun-Speckled Terrace: ssä, mutta koska et voi ottaa Oatchia mukaasi tiettyjen tiellä olevien esteiden vuoksi, sinulla ei ehkä ole 20 sinistä Pikminiä kuljettamaan sitä pääsipuliin sulautumista varten.

Itse asiassa myöhemmällä alueella (Serene Shoresissa, tällä alueella melko paljon veden peitossa) on toinen sininen sipuli, joka on enemmän ulottuvilla (on myös kaksi keltaista sipulia, esimerkiksi jos unohdat ensimmäisen), mutta jos haluat ottaa sen Sun-Speckled Terracessa, voit saada enemmän sinisiä Pikminejä ilman, että niiden sipuli on luolissa. Pikminin tunneleissa on aina lisävaihtoehtoja, jos sinulla ei ole niiden sipulia. Tämä on temppu sellaisille Pikmin-tyypeille, joille sinulla ei vielä ole sipulia (yleensä sinisiä ja jäisiä). Saat nämä todennäköisesti vain luoliin, kunnes näet ensimmäisen lopun. , kuten valkoinen (myrkky), siivekäs (lentävä), violetti (vahvuus 10) tai kivinen (kivi).

Pikmin 4

Tietyillä alueilla on kaksi tai kolme paikkaa, joissa voit todella, todella käyttää paljon jäisiä Pikminejä suurten vesilammikoiden jäädyttämiseen, joko kuljettamaan asioita Oatchin ja ei-sinisten Pikminien kanssa jäisen pinnan yli tai tappamaan helposti joukon vesivihollisia. Joka tapauksessa käytä yllä olevia neuvoja ja hanki hyvä jäisten Pikminien populaatio luoliin, koska vasta alueella Hero's Hideaway (pakastimessa, tietysti) voit saada käsiisi Icy Onion ja siten pystyä tuottamaan paljon jäisiä Pikminejä imemällä kukkien terälehtiä ja kaatuneita vihollisia.

Yleisesti: käytä tilaisuutta värvätä kaikki villit Pikminit luolista, käytä jokaista itävää kukkaa muuttaaksesi yleisemmät Pikminit harvinaisemmiksi tyypeiksi äläkä jää kiinni "seuraavan sipulin" saamiseen ensimmäisellä yrityksellä.

Kun olet katsonut lopputekstit, löydät puuttuvat sipulit ylimääräisiltä alueilta. Nimittäin:

Pikmins-kiven musta sipuli löytyy osoitteesta <strong>Giant's Hearth, ensimmäinen taso Olimarin pelastamisen jälkeen ja Luisin etsinnässä ensimmäisen lopun ja lopputekstien jälkeen.

Joka kerta kun näet flarlicin, hanki se!

Tällaisia vaaleita sipuleita kutsutaan flarlicsiksi. Toisin kuin värilliset sipulit, ne eivät anna sinun itää uusia Pikmin-tyyppejä, mutta lisäävät sipulisi kokonaiskapasiteettia 10: llä, ei varastointiin, joka on ääretön, vaan tarjontaan. Toisin sanoen ne ovat erittäin tärkeitä, koska ne lisäävät Pikminien enimmäismäärää, jonka voit ottaa sipulista ja kuljettaa mukanasi, enintään 100: een.

Ja mitä tapahtuu, kun saavutat 100? No, kuten sipulit, flarlicsia on enemmän kuin tarvitset antaaksesi sinulle vapauden pelin etenemisjärjestyksessä. Kun olet noussut 100 Pikminiin, seuraavat imeytyvät flarlicit saavat sipulin tuottamaan nektaria kukkimaan Pikminsiä (tai parantamaan Oatchia) ja myös punaista nektaria mausteisen suihkeen luomiseksi.

Oatchi voi kuljettaa Pikminsiä yksin

Jos olet pelannut Oatchin kanssa vasta vähän aikaa ja opit "Alternate Pikmin/Oatchi" -komennon, saatat ajatella, että Pikminit pysyvät aina hahmosi kanssa ja että Oatchi voi toimia vain yksin. Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta: Oatchilla on oma pilli (no, kuori näyttää) ja se voi kantaa Pikminiä selässään heittääkseen ne sekä päivityksellä poimia ne maasta. Helpottaaksesi Pikminsin jakamista Oatchin ja hahmosi välillä tehtävissä, jotka heidän on suoritettava rinnakkain, suosittelemme, että hyödynnät seuraavaa kohtaa...

Muista piste- ja lomakeviivan lisäasetukset

Jos pidät Y-näppäintä painettuna ja siirrät vasenta sauvaa ylöspäin, voit Scatter Pikminit erottaa ne värin mukaan. Koska maksimi, jota voit kantaa, on kolme eri tyyppiä, varustettu väri pysyy mukanasi ja kaksi muuta muodostavat siistit ryhmät vasemmalle ja oikealle. Tämä sopii erinomaisesti tehtävän suorittamiseen jalkaisin tietyntyyppisellä vaaralla (esim. jos haluat mennä veteen uimatta Oatchin kanssa) ja jotta koira voi ottaa muutaman tietyn Pikminin mukaansa.

Toisaalta Form line on myös erittäin hyödyllinen: kun saat Russin R&D-objektit harjoitustrumpetin, pidä ZL:ää painettuna ja liikuta oikeaa sauvaa siirtääksesi kokonaista Pikmins-ryhmää. Luulitko, että tämä komento poistettiin pelistä?! Tämä on tietenkin välttämätöntä nektarin imemiseksi tai joidenkin vihollisten ja vaarojen väistämiseksi.

Pikmin 4Pikmin 4

Paranna Oatchi's Chargea terävästi ja laajenna hänen terveyspalkkiaan

Selviytyäksesi joissakin luolissa sinun on ostettava Russilta gadgets tiettyjä esineitä, kuten päätaskulamppu (nähdäksesi paremmin pimeässä) tai erilaisia alkuainevastusta tulelle, kylmyydelle, sähkölle tai myrkylle, sekä Oatchille että hahmollesi. Mutta ellet tarvitse näitä laitteita vain seuraavaan tavoitteeseesi, älä osta niitä ensin itsellesi ja keskity sen sijaan Oatchin parantamiseen.

Voit antaa raaka-aineita Russille itselleen laajentaaksesi kaksijalkaisen koiran terveyspalkkia, ja suosittelemme, että teet tämän mahdollisimman pian, koska hän altistuu enemmän vihollisen puremille ja nokkimisille kuin hahmosi, etkä halua hänen pyörtyvän. Lisäksi, kun ansaitset XP-pisteitä Oatchista pelastamalla lisää haaksirikkoja, keskustele kapteeni Shepherdin kanssa ja valitse "Koulutus" sijoittaaksesi heidät erilaisiin taitoihin. Suosittelemme, että aloitat harjoittelun päivittämällä Oatchin voimaa (jotta et tarvitse niin monta Pikminiä kantamaan esineitä) ja mikä tärkeintä, latausta, joka on loistava liike, jonka avulla voit poistaa pienempiä vihollisia ja sitten lyödä suuria ja saada kaikki Pikminit hyppäämään selästään hyökätäkseen. Mikä herkku!

Sieltä sinun on parannettava purra, kun alat jättää Ochinin yksin suojavyöhykkeille tai Lumiknollille, ja riippuen eri kohteiden etsintäjärjestyksestäsi, saatat olla kiinnostunut nopeuttamaan uintia tai nopeutta, jolla hän vetää istutettua Pikminiä.

Tyhjennä ensin kartta ja avaa pisteiden lukitus siirtääksesi tukikohtaa

Zone Explorationissa ei ole juurikaan järkeä mennä kovin pitkälle, jos et jätä kaikkia mahdollisia polkuja takaisin tukikohtaan vapaina vihollisista. Tämä on tärkeää, koska sinulle saattaa tuntua, että Pikmins palaa takaisin tapaan, jolla tulit, mutta he voivat tyypistään riippuen päättää valita pikakuvakkeen tai toisen polun, ja matkan varrella heitä todennäköisesti hyökkäävät viholliset, joita et ole poistanut. On parasta seurata heitä muutaman ensimmäisen kerran Beagleen tai sipuliin, kun he kantavat ensimmäisiä aarteita ja saalista, jotta voit kutsua heidät takaisin, jos vaara syntyy.

Sanomattakin on selvää, että he ovat paljon alttiimpia, kun he menevät yksin edestakaisin tukikohtaan ottamaan raaka-aineita ja muuttamaan ne saveksi tuodakseen takaisin ja rakentaakseen.

On myös erittäin kätevää, jos sinulla on tarpeeksi oikeanlaisia Pikminejä, tyhjentää alueet, joilla voit siirtää tukikohtaa. Tämä on hieno uusi ominaisuus tässä pelissä, ja muutos on käytännössä välitön, sekä pääalueilla että luolissa, ja antaa sinulle paljon enemmän strategisia vaihtoehtoja. Lisäksi kaikki tukikohdassa olleet Pikminit matkustavat sen kanssa välittömästi, kun taas matkalla olleet vaihtavat määränpäätään välittömästi. Mutta kuten sanoimme: ole varovainen, jos et ole ensin tyhjentänyt karttaa virheistä.

Pikmin 4Pikmin 4

Keskustele kaikkien leirin hahmojen kanssa ja poimi sivutehtäviä saadaksesi raaka-aineita.

Kun olet juuri pelastanut haaksirikon, he ilmestyvät perusleiriisi. Kapteeni Shepherd kertoo sinulle, että tehtäväsi ei pääty siihen, että pelastat heidät: heidät on toivotettava tervetulleiksi ja kuunneltava, ja juuri tätä sinun ei pidä unohtaa. Kun puhut ensimmäisen kerran NPC: n kanssa, vaikka heillä olisi ihailukuvake, he vain esittelevät itsensä ja kiittävät sinua työstäsi. Sinun on puhuttava heidän kanssaan uudelleen saadaksesi heidät antamaan sinulle tehtävänsä, ja he todennäköisesti palkitsevat sinut arvokkailla raaka-aineilla, kun suoritat heidän tehtäviään.

Pikatoimintojen mukauttaminen

Pikatoiminnot ovat pikakuvakkeita, joiden avulla voit käyttää taitoja tai kohteita etsimättä niitä vastaavasta valikosta. Ne ovat erittäin hyödyllisiä ja intuitiivisia joissakin stressaavissa tilanteissa, joten suosittelemme, että siirryt taukovalikkoon ("-") ja sitten "Pikatoiminnot".

Meillä on esimerkiksi Loose call antenna, joka on osoitettu vasemman sauvan painamiseen (kun avaamme ja hankimme tämän T & K-kohteen Russilta, tietysti), koska se on yksi toiminnoista, joita suoritat eniten pelissäsi: kutsumalla paikallesi kaikki Pikminit, jotka on jätetty sipulille ilman tehtävää, vain makaa siellä löhöillen.

On myös muita hyödyllisiä, kuten Super Spicy Spray, joka antaa sinulle vauhtia kovempia pomoja tai hitaampia tehtäviä vastaan, ja siellä on myös Base Call Antenna, joka päivän viimeisinä hetkinä voi lähettää hajallaan olevia Pikminejä sipuliin tai voi olla hyödyllinen, kun siirrät pohjaa tasolla.

On tietysti sanomattakin selvää, että suunnittelijat haluavat pitää Drone scout kätevänä, loistavana uutena ominaisuutena, jotta saat lintuperspektiivin ennen reitin laskemista uuden skenaarion läpi. Varo vain piilotettuja vihollisia joko siksi, että ne on haudattu tai koska ne sulautuvat ympäristöön.

Pikmins-tyypit kullakin vyöhykkeellä ja pelastusten, aarteiden ja sipulien lukumäärä

Aloitimme tämän oppaan suosittelemalla, ettet tule pakkomielle seuraavan sipulin saamisesta, eikö? No, jos haluat tietää, millaisia Pikminejä löydät jokaiselta kartalta ja niiden luolista, sekä mitä sinun on kerättävä, jotta voit tehdä 100% vyöhykkeistä ja lopulta pelistä, katso tätä luetteloa. Muista muuten, että keräämäsi flarlics lasketaan sipuliksi.

Auringonpilkullinen terassi


  • Alkuperäiskansojen Pikmins: Punainen, keltainen, jäinen

  • Pelastukset: 7

  • Aarteita: 34

  • Sipulit: 4

Kukkiva arkadia


  • Alkuperäiskansat Pikmins: punainen, keltainen, sininen, jäinen, kivinen

  • Pelastukset: 9

  • Aarteita: 60

  • Sipulit: 3

Seesteiset rannat


  • Alkuperäiskansat Pikmins: Punainen, sininen, jäinen, siivekäs, violetti, valkoinen

  • Pelastukset: 10

  • Aarteita: 86 (Tarkista maan alta tai käytä aarremittaria löytääksesi monia näistä)

  • Sipulit: 3

Sankarin piilopaikka


  • Alkuperäiskansojen pikmins: jäinen, kivinen, violetti, valkoinen

  • Pelastukset: 6

  • Aarteita: 86

  • Sipulit: 3

Jättiläisen tulisija


  • Alkuperäiskansojen Pikmins: Punainen, kivinen, siivekäs, violetti, valkoinen

  • Pelastukset: 8

  • Aarteita: 55

  • Sipulit: 3

Alkukantainen paksu


  • Alkuperäiskansat Pikmins: Punainen, keltainen, sininen, jäinen, siivekäs, violetti, violetti, valkoinen

  • Pelastukset: 8

  • Aarteita: 589

  • Sipulit: 3

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä