Saber Interactiven toimitusjohtaja selittää John Carpenterin osuutta Toxic Commandossa
Kuuluisa kauhuohjaaja kirjoitti peliin musiikkia ja oli pohjana muutamille jännittäville pääsiäismunille.
Juuri eilen saimme jakaa lyhyesti vaikutelmia ja ajatuksia John Carpenterin Toxic Commandosta, Saber Interactiven tulevasta toiminta-FPS:stä, joka tuntuu täydelliseltä Saber-peliltä, koska se sisältää ideoita studion aiemmista teoksista, kuten Warhammer 40,000: Space Marine II ja World War Z, ja koska se hyödyntää myös eeppistä Swarm Enginea.
Mutta vaikka tämä kaikki on hienoa, moni ei tule kiinnostumaan tästä pelistä sen Saber-perinnön vuoksi vaan sen nimeen liitetyn nimen vuoksi: John Carpenter. Jep, legendaarinen kauhuohjaaja ja -harrastaja on auttanut tämän projektin toteuttamisessa, mutta mitä se lopulta tarkoittaa itse pelin kannalta? Kysyimme Saberin toimitusjohtajalta Tim Willitsiltä Carpenterin osallisuudesta peliin, johon hän kertoi meille:
"Kyllä, oli suuri kunnia työskennellä herra Carpenterin kanssa. Kun me Saberin väki työstimme tätä peliä, halusimme vangita 80-luvun toimintavibat, 90-luvun alun elokuvat. Ja kukaan ei tehnyt sitä paremmin kuin John. Joten lähestyimme häntä idean kanssa. Hän auttoi muun muassa lavastuksen ja tarinan kanssa. Hän kirjoitti musiikkia. Ja sitten meillä on joitakin kunnianosoituksia hänen elokuvilleen. Emme voineet lisensoida niitä kaikkia, mutta jos olet Carpenterin elokuvien fani, näet joitakin ylläreitä ympärilläsi, ja sen pitäisi saada sinut hymyilemään."
Mitä tulee siihen, miltä nämä pääsiäismunat tulevat näyttämään, Willits ei vuodattanut mitään, mutta hän selitti, kuinka Toxic Commando -idea antoi tiimille mahdollisuuden mennä todella luovasti loppuun asti. Tätä varten hän kertoi meille:
"World War Z:ssä meitä rajoittavat ihmiszombit. Space Marine 2:ssa meitä rajoittaa maailmankaikkeus. Mutta tässä pelissä meitä rajoittaa mielikuvituksemme. Meillä on niin hulluja, yliampuvia, hulluja juttuja. Se on naurettavaa."
Katso koko John Carpenter's Toxic Commando -haastattelu alta.



