Maailma on uhattuna, muukalaiset hyökkäävät, vain pelaajan mega-alus voi pelastaa kaiken ja niin edelleen. Juonikuviossa ei ole siis häivähdystäkään omaperäisyydestä, mutta eipä näitä pelejä siksi pelata. Shred Nebula pyrkii rohkeasti irtautumaan Xbox Live Arcaden täyttäneistä kahden tatin räiskinnöistä. Ulkoisesti kaikki on kuosissa. Grafiikka on näyttävää ja ruudunpäivitys tasaista ja nopeaa. Kaikki onkin pedattuna valmiiksi maittavalle korpimaiden räiskintäpelille.
Valitettavasti konehuoneen puolella on Scottyn mentävä kolo. Ohjaustapa on niin vaikeasti suunniteltu, että RIP Rocket -niminen alus ei missään vaiheessa tunnu lentävän suoraan. Kun ohjaimen jokaiseen nappiin on isketty erikoisvälinettä, asetta sun muuta härpäkettä, pelaaja on todellisissa ongelmissa vihollisaaltojen kanssa. Potentiaalisesti hiuksia repivä vaikeustaso onkin ratkaistu oudosti. Elämiä on kolme, mutta jatkomahdollisuuksia loputtomasti. Kun alus vielä palautetaan täsmälleen kuolinpaikalle, peliä ei voi olla pääsemättä läpi.
Moninpelistä löytyy useita toisistaan niin ulkonäön kuin aseistuksenkin kannalta poikkeavia aluksia, joilla kaverista voi räiskiä plasmat pihalle perinteisessä "Kaikki vastaan kaikki"-pelimuodossa. Monimutkaisesta ohjauksesta ei valitettavasti päästä eroon siinäkään. Pelin demoa kannattaakin ehdottomasti testata ennen ostopäätöstä.