Suomi
Gamereactor
uutiset
Starfield

Starfieldin piti alun perin olla varsin toisenlainen

Enemmän verta ja suolenpätkiä, mutta ei sitten kuitenkaan.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Bethesdan Starfield julkaistiin 6. syyskuuta 2023, ja peliä on siitä asti päivitetty tavalla ja toisella. Nyt on selvinnyt, että alun perin tarkoituksena oli tehdä Starfieldistä selvästi nykyistä verisempi. Asiasta kertoi Kiwi Talkzille vanhempi taitelija Dennis Mejillones, jonka mukaan menon piti olla alun perin samalla tasolla kuin Fallout 4:ssä.

Mutta sitten lopulta huomattiin, ettei verisyys toimi. Teknisesti veren ja muun möhnän lisääminen oli vaikeaa, kun päällä oli yksityiskohtaiset avaruusasut. Eikä teema muutenkaan oikein tukenut verisyyttä.

"You have to cut the helmet in a certain way, and it's got to come off, and you've got to add meat caps to the bottom where the flesh is."

"Fallout is very stylised in that regard. It's meant to be. That's part of the tongue-in-cheek humour. For Starfield, it was definitely meant to be more lo-fi and realistic. We were inspired a lot by things like The Expanse and Star Trek, so I think it just didn't fit thematically."

Starfield

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Starfield alkaa aivan liian hitaastiScore

Starfield alkaa aivan liian hitaasti

ARVIO. Kirjoittaja Ossi Mykkänen

Vuosia odotettu avaruusseikkailu avaa massiivista sisältöään hitaasti, mutta riittääkö tahti pitämään mielenkiintoa yllä monipuolisesta tekemisestä huolimatta?



Ladataan seuraavaa sisältöä