Bethesdan isot roolipelit ovat jo melkein lajityyppi itsessään. Sisältöä ja usein kokoakin riittää niin, että heikkoa tekee.
Bethesdan mies Todd Howard itsekin tunnustaa, että kokoa on peleillä joskus aivan vastuuttomissa määrin. Asiaan Howard paneutui BAFTA-haastattelussa, josta raportoi Insider Gaming.
Peleillä tapaa olla kokoa, koska sisältöä ei yleensä jätetä pois. Lisäksi koko tekijätiimi pääsee toteuttamaan itseään. Toisin sanoen se niin sanottu kustannustoimittaminen näyttää jäävän pois lähes tyystin.
"We cut very little from our games at Bethesda, which is why the games are so irresponsibly large. And it really comes to the whole team, you know, putting a lot of creativity into the game. It's obviously not just me, and I think that's what really makes them special."
Starfieldin mittava laajennus Shattered Space on nyt linjoilla pelattavissa. Ja sitten joskus vuosien päästä tulossa on The Elder Scrolls VI.