Call of the Beastmen on varsin menestyneen TW: Warhammerin tulevista DLC-paketeista. Valittu rotu ovat siis kaviojalkaiset Beastmenit eivätkä skavenit, liskomiehet tai jokin lukuisista haltiaroduista. Kaaosta palvovat petomiehet ovat nopeita, julmia hyökkääjiä ja päteviä väijyttämään. Paketin mukana tulee myös uusi, peruspeliä kompaktimpi kampanja joka muistuttaa kaavaltaan hieman esimerkiksi alkuperäisestä Rome: Total Warista tuttua Alexander -lisäosaa. Erilaisia tapahtumia on paljon enemmän ja taistelusta ei taatusti tule puutetta. Musta Morrslieb -kuu pitää huolen siitä, että Beastmenien kampanja muuttaa koko ajan hieman muotoaan ja dynamiikkaansa uusien yksiköiden palkkaamisesta alkaen. Kampanja toimii hyvänä alustuksena ja esittelynä uudelle rodulle ja sen johtaja Khazrak Yksisilmäiselle. Sen aikana lanataan kaupunki jos toinenkin ja kostetaan imperiumin komentajalle, joka antoi Khazrakille hänen liikanimensä.
Beastmenit toimivat kampanjakartalla Kaaoksen ja Örkkien sekoituksena. He eivät voi omistaa kaupunkeja ja joutuvat tyytymään hyvin rajattuihin diplomaattisiin toimintoihin. Jos taistelut menevät hyvin, uusi tekoälyn ohjastama sotalauma liittyy armeijasi seuraksi samalla tavoin kuin örkkien WAAAGH-mekaniikassa. Teknologiapuu on hyvin rajattu rakennusvaihtoehtojen tavoin. Rotu hyödyntää myös "Beast-Path" -mekaniikkaa liikkuakseen nopeammin. Armeijat ovat myös normaalisti liikkuessaankin väijytysvalmiina, joten lähietäisyydellä käytäviä taisteluita tulee enemmän. Olisin nähnyt mielelläni jotain kokonaan uutta olemassa olevien mekaniikkojen kierrätyksen sijaan, koska pelin muut rodut ovat niin onnistuneesti eriytetty toisistaan.
Taistelukentällä sotalauma liikkuu nopeasti ja iskee lujaa. Hyökkäykset ovat helposti tuhoisempia kuin muilla roduilla etenkin, jos mukana on Minotaureja ja loppupuolen yksiköitä. Valtavat Minotaurit voivat rynnätä läpi linjasta kuin linjasta, avaten samalla reittiä muille yksiköille. Muutkin rodun yksiköt liikkuvat keskimäärin nopeammin kuin muiden vastaavat. "Tykistön" virkaa hoitava, valtavia siirtolohkareita heittävä Cygorkin liikkuu tykkejä ja muita paljon nopeammin. Valtavia kiviä on lisäksi hauska seurata niiden liitäessä kohteeseensa ja muuttaessaan sen punaiseksi tahnaksi (Blood for Blood-god -lisärin kanssa). Yksikkövalikoimassa on myös suoraan kaaokselta kopioituja olentoja, mikä tuntuu vähän halvalta. Petomiehet käyttävät myös Lore of the Beasts:ia omine uniikkeine loitsuineen (kuten em. Cygorin esiinloihtiminen keskelle taistelua).
Beastmenien yksikkövalikoimassa on muutamia maininnanarvoisia erikoisuuksia kuten Minotaurit, piikikkäät Razorgor-villisiat ja Cygorit, mutta kattaus kärsii keskisarjan taistelijoiden kohdalla geneerisyydestään. Rotu käyttäytyy taistelukentällä onneksi varsin eri tavalla kuin vaikkapa örkit, kiitos voimakkaiden ensi-iskujen ja yleisen nopeuden. Kaviot ovat erinomaisia tallaamiseen mutta heikkoja pitkäkestoisissa yhteenotoissa. Pelaajan kannattaakin suosia kovia ja kertaheitolla ratkaistavia iskuja.
Call of the Beastmen ei välttämättä ole se monien odottama iso lisäri, mutta puutteistaan huolimatta kelpo hankinta Warhammer-fanille. Lyhyt ja toiminnantäytteinen kampanja esittelee uuden rodun tyylillä ja sisältää muutaman hienon erityistaistelunkin. Rotu on hyperaggressiivisuudessaan juuri ja juuri tarpeeksi erilainen, vaikka ryöstökalasteleekin toisten pelimekaniikkoja.