
Dragon Age: The Veilguard teki vaikutuksen Gamereactorin arvioijaan, ja lukemaan pääsee täällä. Menestystä ei kuitenkaan tullut riittävästi.
Bloomberg on koonnut useamman tusinan entisten ja nykyisten työntekijöiden haastatteluista raportin, josta hahmottuu, miksi Dragon Age: The Veilguard epäonnistui. Tarina alkaa vuodesta 2017, kun julkaisija EA koki live service -pelaamisen olevan se tulevaisuuden juttu. Niin ikään vuonna 2017 julkaistu Mass Effect: Andromeda koettiin myös epäonnistumiseksi. Ja näin EA päätti, että seuraava Dragon Age - koodinimeltään Joplin - on oleva live service.
Dragon Agen luova ohjaaja Mike Laidlaw erosi, ja myöhemmin saman ratkaisun tekivät myös Casey Hudson ja Mark Darrah. Vuonna 2020 Anthem oli live service, ja epäonnistui. Siksi Dragon Agesta päätettiin tehdä yksinpeli. Bioware rakensi tämän uuden pelin sen vanhan moninpelin raunioille, ja näin monet pelisarjalle tyypilliset isot päätökset jäivät paljon aiempaa vähäisempään rooliin.
Ja niin saatiin ulos Dragon Age: The Veilguard 31. lokakuuta 2024.