Ghost of Yotei myy hitaammin kuin Ghost of Tsushima julkaisuvaiheessa
Mutta Sucker Punchin jatko-osa onnistui silti myymään 1,6 miljoonaa kappaletta analyytikoiden mukaan.
Ghost of Yotein julkaisu on ollut yksi PS5-sukupolven vaikuttavimmista, mutta sen julkaisu on ollut hitaampaa kuin edeltäjänsä Ghost of Tsushiman. Silti Yotei on onnistunut jo kahdessa päivässä markkinoille tulon jälkeen saamaan kehityskustannuksensa takaisin, ja se on tuottanut Sonylle melko paljon tuloja.
Tämä on peräisin Alinea Analyticsilta, jossa kerrotaan, että Ghost of Yotei on myynyt noin 1,6 miljoonaa kappaletta suoraan kuluttajille ja yhteensä yli kaksi miljoonaa kappaletta, jos mukaan lasketaan myös vähittäismyyjille myydyt kappaleet. Tämä tarkoittaa yli 100 miljoonan dollarin tuloja.
Kun tarkastelemme Ghost of Tsushimaa, se johtaa melko tukevasti seuraajaansa 2,4 miljoonalla kappaleella kolmen ensimmäisen päivän aikana. Kuten Alinea Analytics kuitenkin toteaa, Tsushima julkaistiin paljon suuremmalle PS4-yleisölle, jonka asennuskanta on yli 110 miljoonaa PS5:n yli 80 miljoonaan verrattuna.
Lisäksi Ghost of Tsushima julkaistiin COVID-pandemian aikana, jolloin kaikki eivät tehneet mitään muuta kuin pelasivat pelejä. Ghost of Yotei -peliin liittyi myös tietty kiistely, sillä jatkuvasti äänekäs ja kiistatta tärkeä woken vastustajien joukko kritisoi pelin naispäähenkilön käyttöä ja ulkonäköä.







