"Hiljaa kuin kuiskaus": saksalainen hissiyhtiö tekee Louvren ryöstöstä yhden kaikkien aikojen parhaista mainoksista
Varkaat käyttivät hissiä tehdäkseen 7 minuutin ryöstön Louvressa päivänvalossa ja paetakseen Napoleonin kruununjalokivet mukanaan.
Kun tuotteestasi tulee osa 88 miljoonan euron museoryöstöä, voit joko panikoida... tai tehdä siitä kultaa.
Juuri näin teki Wernen perheyritys Böcker tällä viikolla havaittuaan, että yksi sen huonekaluhisseistä oli ollut odottamattomassa sivuroolissa Pariisin Louvren ryöstössä.
Yrityksen tyylikäs Agilo-hissi, jota tavallisesti käytetään sohvien ja pianojen (ei korvaamattomien jalokivien) siirtämiseen, nähtiin varkaiden pakomatkasta kuvatussa kuvamateriaalissa, jossa sen metallitikkaat ulottuivat tyylikkäästi maailman kuuluisimman museon ensimmäisen kerroksen ikkunaan.
Muutamassa minuutissa murtovarkaat olivat kadonneet Pariisin yöhön, ja heidän kerrotaan vieneen mukanaan Napoleonin aarteita 88 miljoonan euron arvosta. Sen sijaan, että Böcker olisi piiloutunut huomiolta, hän kallistui siihen Facebookissa ja Instagramissa järjestetyn kampanjan ansiosta.
Alle vuorokautta myöhemmin yhtiö julkaisi Facebookissa ja Instagramissa uuden röyhkeän kampanjan, jonka tunnuslauseena oli: "Kun sinun täytyy liikkua nopeasti." Postauksessa näkyy juuri se hissi, jota ryöstössä käytettiin: "Jopa 400 kilon aarteet 42 metriä minuutissa, niin hiljaa kuin kuiskaus."
Markkinointipäällikkö Julia Scharwatzin mukaan hän ja hänen miehensä Alexander Böcker, yrityksen kolmannen sukupolven toimitusjohtaja, eivät voineet uskoa näkemäänsä, kun juttu uutisoitiin. "Meille kävi selväksi, että he ovat käyttäneet laitettamme väärin", hän sanoi.
"Mutta kun tajusimme, ettei kukaan loukkaantunut, aloimme vitsailla ja ideoida hauskoja iskulauseita." Maanantaiaamuun mennessä kampanja oli toiminnassa. Böckerin viestit, jotka tavallisesti tavoittavat noin 15 000 ihmistä, nousivat yhtäkkiä 1,7 miljoonaan katseluun.
Kaikki eivät jakaneet huumorintajua, mutta enemmistö taputti yhtiötä sen nopeasta nokkeluudesta. Vaikka on liian aikaista sanoa, muuttuuko viraalinen maine myynniksi, Scharwatz vahvisti, että he ovat jo saaneet "muutamia kyselyitä huonekaluhissistä".
Ei hullummin yritykseltä, jonka motto oli jo "Minun tieni huipulle". Tämän viikon jälkeen Böcker on ehkä löytänyt nopeimman tien sinne.