Larian Studios koki kovasti paineita tehdessään peliä Baldur's Gate III, sillä odotukset olivat kovat joka suunnassa. Joskus paine oli sitä pahinta laatua.
Edge Magazinelle asiasta puhuivat Larian Studiosin toimitusjohtaja Swen Vincke ja Baldur's Gate III:n kerronnan ohjaaja ("writing director") Adam Smith. Asiasta uutisoi Games Radar. Aluksi Dungeons & Dragonsin mukaan ottaminen tuntui aivan liian suurelta haasteelta, mutta Wizards of the Coast antoi Larianin ottaa rennosti. Vincken mukaan "tehkää sillä mitä haluatte".
Se suurin paine aiheutui elokuvallisista välivideoista. Larian laittoi pystyyn oman studion elokuvallisille jaksoille vailla sen kummempaa ennakkotietoa tai osaamista aiheesta. Ja se jos mikä oli paineita aiheuttavaa. Näin muisteli asiaa Smith.
Mutta kuten tiedämme, vaiva kannatti. Korkojen kera.
"From my point of view, writing a narrative, the scariest moments were always with cinematics. How do we make sure this works if a character's already dead - a character we just did a whole mo-cap session for, with a very famous actor? It was intimidating."