Suomi
Gamereactor
uutiset
Ghost Recon: Breakpoint

Ubisoft pitää Ghost Recon: Breakpointia katastrofina

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Ubisoft ilmoitti hiljan lykkäävänsä lukuisia tulossa olevia pelejään tulevaisuuteen: Watch Dogs: Legion, Gods & Monsters ja Rainbow Six: Quarantine. Yhteenvetona sijoittajille annetun tiedon mukaan syynä lykkäyksiin ovat Ghost Recon: Breakpoint, ja vähäisemmässä määrin The Division 2.

"A sharp downward revision in the revenues expected from Ghost Recon Breakpoint and, to a lesser extent, The Division 2."

Ubisoft myöntää, että niin sanottujen Live Service -pelien julkaisu on haastavaa, koska niihin odotetaan saapuvaksi koko ajan uutta sisältöä ja päivityksiä. Ubisoft vaikuttaisi ymmärtävänsä senkin, ettei joka paikkaan tarvita omia loot-mekaniikkoja, roolipelimäistä hahmonkehitystä ja mikromaksuja. Onkin kiinnostavaa seurata, millaisia ovat lopulta ensi vuonna Watch Dogs: Legion, ja varsinkin se uusi Assassin's Creed Kingdom.

Ghost Recon: Breakpoint

"For Ghost Recon Breakpoint, while the game's quality appeared on track-based on E3, Gamescom, previews and our latest internal playtests-, critical reception and sales during the game's first weeks were very disappointing. As we have done with past titles, we will continue to support the game and listen to the community in order to deliver the necessary improvements. At this stage, we have identified three main reasons behind this underperformance:

•First, it is harder to generate interest fora sequel to a Live multiplayer game, when prior iterations benefited from years of optimization.Consequently, we need to make sure there is more time between each iteration of Live games.

•Second, our strategy of introducing gameplay innovations in our games has had a very positive impact on our brands. However, to win over players, these innovations need to be perfectly implemented in order to offer an optimal experience. This has not yet been sufficiently the case with Ghost Recon Breakpoint. While the change of formula has been very well received by some players, with an average daily playtime per player of over three hours, it also has been strongly rejected by a significant portion of the community.

•Finally, Ghost Recon Breakpoint did not come in with enough differentiation factors, which prevented the game's intrinsic qualities from standing out.

We are tackling these issues head-on and already are implementing significant changes to our production processes. We are confident in our capacity to adapt and evolve, as we have done successfully many times in the past."

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Ghost Recon: BreakpointScore

Ghost Recon: Breakpoint

ARVIO. Kirjoittaja Matti Isotalo

Jossain vaiheessa hyväkin kaava alkaa toistaa itseään ja timantista on hiottu viimeisetkin särmät pois. Breakpoint ei ole huono peli, mutta vuosien "Ubisoft-kaavan" toistaminen entistä suuremmalle yleisölle tarkoitetussa pelissä jättää sen sieluttomaksi.



Ladataan seuraavaa sisältöä