Suomi
Gamereactor
uutiset
Star Wars Outlaws

Valtaosa peleistä ei käy läpi riittävää testausta ennen julkaisua

Peräti 77% pelinkehittäjistä ei testaa pelejään riittävästi ennen julkaisua.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Viime vuosina pelaava kansa on huomannut, ettei välttämättä kannata ostaa peliä heti julkaisussa. Usein kannattaakin odottaa edes muutama viikko, mieluiten muutama kuukausi ja joskus jopa muutama vuosi ennen ostamista. Näin peliä on ehditty jo korjata kuntoon, ja erinäisiä alennusmyyntejäkin on jo saatettu pitää yksi jos toinenkin. Esimerkkeinä tästä ovat muun muassa Cyberpunk 2077, Fallout 76 ja Assassin's Creed: Unity. Julkaisussaan poikkeuksellisen huonossa kunnossa olevat pelit herättävät kysymyksen siitä, miten ihmeessä moinen on voinut livahtaa testaajien seulasta läpi.

Uuden kyselytutkimuksen mukaan vain 23% pelinkehittäjistä suorittaa riittävän määrän testaamista ennen julkaisua. Melkein 300 pelinkehittäjää vastasi, ja 70,4% ei ollut koskaan julkaissut peliään ilman merkittäviä bugeja.

Suurin syy tilanteelle on, ettei testaamiseen suunnata riittävästi voimavaroja rahanpuutteen vuoksi. 50% pelinkehittäjistä ilmoitti, ettei käytössä oleva budjetti mahdollista riittävää testaamista.

Kyselyyn vastanneista peräti 94% uskookin, että tulevaisuudessa tekoäly hoitaa pelitestauksen, joskin tällä hetkellä hyvin pieni osuus on halukas tai valmis käyttämään tekoälyä osana pelinkehitysprosessia.

Star Wars Outlaws

Aiheeseen liittyviä tekstejä



Ladataan seuraavaa sisältöä