Suomi
Gamereactor
uutiset

Yhdysvaltain armeija halusi saavuttaa uusia alokkaita Twitchin, Paramount+ -palvelun ja WWE:n avulla

Kohteena ennen kaikkea nuoret naiset, mustat ja latinalaisamerikkalaiset.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Yhdysvaltain armeija on potenut jo useamman vuoden ajan alokasongelmaa. Uusia tulokkaita ei nimittäin saada rekrytoitua samassa määrin kuin palveluksesta eläköityy (tai siirtyy reserviin). Moinen on johtanut uusiin ajatuksiin toteuttaa rekrytointi, ja kohteena ovat olleet ennen kaikkea nuoret naiset, mustat ja latinalaisamerikkalaiset.

Ajatuksena oli käyttää miljoonia dollareita sponsoroimaan e-urheiluturnauksia, tunnettuja Call of Dutyn suoratoistajia ja Twitch-tapahtumia. Monet näistä sponsoroinneista eivät toteutuneet, koska Call of Dutyn julkaisija Activision Blizzard joutui ahdistelukohujen keskiöön.

Joka tapauksessa on selvää, että Yhdysvaltain armeija koki videopelaamisen ja ennen kaikkea Call of Dutyn hyväksi tavaksi houkutella uusia alokkaita. Ajatuksena oli muun muassa käyttää 750 000 dollaria Call of Duty League Esports -turnaukseen ja suoratoistopalvelu Paramount+ -sponsorointiin (toki Halon oma TV-sarja oli iso juttu). Toiset 200 000 dollaria oli suunnitteilla Call of Duty Mobilelle.

Yhdysvaltain armeija halusi saavuttaa uusia alokkaita Twitchin, Paramount+ -palvelun ja WWE:n avulla

Kiitokset, Vice



Ladataan seuraavaa sisältöä