Suomi
Gamereactor
artikkelit
Command & Conquer

Command & Conquer: Generals 2 -haastattelu

Command & Conquer: Generals saa jatkoa, ja tällä kertaa puikoissa on roolipeleistään tunnettu Bioware. Mitä tavoitteita strategiapelillä on, tätä tiedustelimme studion johtajalta Ray Muzykalta ja pelin tuottajalta Jon Van Caneghemiltä.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto
HQ

Yleisesti, mitä mieltä Bioware on Command & Conquer -sarjasta?

Ray Muzyka: Command & Conquer on yksi suurimmista nimistä genressä ja pelimaailmassa. Olen henkilökohtaisesti suuri Command & Conquer -fani ja pelannut vuosien varrella monen monia C&C-pelejä. Nautimme mahdollisuudesta auttaa sarjan palauttamisessa juurilleen ja uudelleenvakiinnuttamisessa yhtenä parhaista strategiapeleistä. Strategiapeleille on valtava fanikunta, joka ei malta odottaa uutta C&C:tä. Uskomme, että onnistumme tarjoamalla heille korkealaatuisen kokemuksen Generals 2:ssa. Tämä on hieno mahdollisuus.

Mikä oli teidän mielestänne paras osa ensimmäisessä Generals-pelissä?

Jon Van Caneghem: Generals oli ensimmäinen Command & Conquer, joka perustui 3D-moottoriin ja otti siitä kaiken irti - Technicaleista putoavat ampujat, räjähdysten jälkeensä jättämä roju, sortuvat tornit sekä räjähtävät padot. Lisäksi se toimi pelillisesti erittäin hyvin, ja siinä vallitsi mahtava epäsymmetrinen tasapaino ryhmittymien välillä. Se aurasi tietä uuden sukupolven reaaliaikastrategioille.

Tämä on mainos:

Miksi vain PC:lle?

Jon Van Caneghem: Yksi meidän tavoitteistamme on vakiinnuttaa Command & Conquer yhtenä strategiapelien huipuista. Meistä tuntui, että oli parasta keskittyä sarjan ja lajityypin juurille, ja ne ovat selkeästi PC:llä. Kehitystiiminä olemme innoissamme, koska yhteen alustaan keskittyminen antaa mahdollisuuden innovoida muilla osa-alueilla entistä enemmän, ja keskittyä laatuun.

Millaista Dicen kehittämän Frostbite 2 -moottorin kanssa työskentely on ollut?

Jon Van Caneghem: Frostbite 2 on johtava teknologia alalla. Generals 2:ssa on monia asioita, jotka voimme nyt toteuttaa pelimoottorin ansiosta - tuhoutuvuuden määrä, pelinsisäiset välinäytökset sekä yksiköiden ja kartan yksityiskohtaisuus.

Tämä on mainos:

Mitkä ovat suurimmat haasteet uuteen lajityyppiin siirtymisessä?

Ray Muzyka: Lähestymme jokaista peliä haasteena, genrestä riippumatta. Haluamme aina tehdä seuraavasta pelistämme entistä paremman, ja vaatii nöyryyttä vaalia tätä läpi Biowaren kaikkien tiimien. Meidän on tunnettava ja pelattava kilpailijoidemme pelejä, tunnistettava alueet, joilla voimme innovoida, ja meidän on toteutettava laadukkaasti - tiimien intohimo on kriittisen tärkeää.

Mikä erottaa Generals 2:n lajityypin suurimmista kilpailijoista?

Jon Van Caneghem: Yksi keskeisimmistä huomionkohteista Generals 2:ssa on se, että vangitsemme C&C:n pelimallin maagisuuden, joka on tehnyt sarjasta suositun - ydinpelimekaniikan, joka on helppo oppia mutta vaikea hallita. Kaikki parhaat strategiapelit sisältävät tämän. Aiomme kuitenkin monella tavalla kehittää tätä edelleen: uusia moninpelimuotoja, intensiivinen ja mukaansatempaava tarina, nykyaikaisempi ja jännittävämpi asetelma - ja kaikki toteutettuna alan huipputeknologialla Frostbite 2:lla. Mahdollisuudet ovat rajattomat, emmekä malta odottaa pelin julkaisua, jotta voitte kokea sen itse.

Command & ConquerCommand & Conquer

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Command & Conquerin GLA monipuolistuu

Command & Conquerin GLA monipuolistuu

UUTINEN. Kirjoittaja Mika Sorvari

Command & Conquerille etsitään nyt hieman kansainvälisempää yleisöä, jonka vuoksi sen Global Liberation Army lakkaa toistamasta 1990-luvun stereotyyppejä Lähi-Idästä.

Command & Conquer

Command & Conquer

ENNAKKO. Kirjoittaja Bengt Lemne

"Se ei ole vain peli, se on palvelu." Näin kertoo Tim Morten, vanhempi suunnittelupäällikkö Victory Gamesilta.



Ladataan seuraavaa sisältöä