LIVE
HQ
logo hd live | Children of the Sun
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Suomi
      Gamereactor
      artikkelit
      Kung-Fu Live

      Haastattelussa Kung-Fu Liven tekijä

      Suomessa ei tehdä vain synkkiä toimintatrillereitä tai rähinärallia. PlayStation 3:lle tarkoitettu Kung-Fu Live on kotimaisen Virtual Air Guitar Companyn humoristinen taistelupeli, jota ohjataan omilla kehonliikkeillä ilman lisäohjaimia.

      Tilaa uutiskirjeemme tästä!

      * Pakollinen tieto
      HQ

      Pelaaminen muistuttaa Xbox 360:n Kinect-pelejä, mutta taistelu on toteutettu PlayStation Eye -kameralla. Kuinka liikkeentunnistus oikein toimii? Gamereactorin brittiedustaja Steve Hogarty haastatteli Virtual Air Guitar Companyn Teemu Mäki-Patolaa Kung-Fu Liven ideasta ja teknologiasta.

      Kung-Fu Live näyttää ottavan paljon irti PlayStation Eyesta. Kuinka peli vertautuu Kinectiin? Mitä teknisiä rajoituksia sillä on ja kuinka olette päässeet niistä yli?

      Meidän Freemotion-teknologiamme toimii vastaavalla tavalla. Esimerkiksi taustan poistamisen lisäksi seuraamme pelaajan luurankoa, mitä käytetään muun muassa törmäyksentunnistukseen, asentojen tunnistukseen, liikkeiden liioitteluun ja erikoisliikkeiden tunnistukseen. Ero on siinä, että teemme tämän tavallisella kaksiulotteisella web-kameralla. Syvyyden erottaminen pelaajan liikkeistä on vaikeampaa.

      Peli siis seuraa raajoja? Pystyykö se erottamaan lyönnin potkusta?

      Tämä on mainos:

      Kyllä, se todella seuraa koko kehon liikkeitä ja erottaa kaikki raajat, kehon ja pään. Se pystyy erottamaan, onko osuva kohta isku vai potku.

      Kung-Fu LiveKung-Fu Live
      Peli tunnistaa pelaajan, poistaa kuvasta taustan ja liittää pelaajan sellaisenaan pelimaailmaan.

      Tekevätkö nopeammat liikkeet enemmän vahinkoa?

      Kokeilimme sitä, mutta päädyimme rakentamaan kombologiikan, joka perustuu ajoitukseen, vastaiskuihin, liikesarjoihin ja väistöliikkeiden tunnistamiseen. Uskomme, että näin saamme parempia tuloksia. Liikkeen nopeutta arvioidaan vain sitä vasten, onko se riittävän kova aiheuttaakseen vahinkoa lainkaan.

      Tämä on mainos:

      Moninpelissä vain yksi voi käyttää koko kehon liikkeentunnistusta ja muut pelaavat tavallisella ohjaimella. Voitteko valaista ratkaisun syitä?

      Ratkaisu on aika ilmeinen, kun katsoo kahta tai useampaa pelaajaa potkimassa ja huitomassa toistensa lähettyvillä, saman kameran edessä. Emme voi taata, etteivät he törmäisi toisiinsa, joten sellainen moninpeli olisi vaarallista. Moninpeli, johon päädyimme, tukee viittä samanaikaista pelaajaa. Se on hauska sosiaalinen mittelö, jossa voi liittoutua kameran edessä heiluvaa kaveriaan vastaan ja nauttia tämän tuskailusta. Se on yksinkertaisesti mahtavaa. Olemme esimerkiksi nähneet, kuinka lapset villiintyvät taistellessa isäänsä vastaan. Emme ole murehtineet liikoja pelitilan tasapainotuksesta, sillä tarkoitus on vain pitää hauskaa ja kyse on sosiaalisesta aspektista, mutta kameran kanssa pelaavalla on silti mahdollisuutensa.

      Kung-Fu Live

      Voiko todellisia esineitä käyttää aseina?

      Kyllä. Mitä tahansa käsissään pitää skannautuu myös peliin. Rajoitamme tosin esineiden pituutta, jottei pelistä tulisi liian helppo. Jos esine on liian pitkä, peli leikkaa sen lyhyemmäksi, mutta keskikokoiset esineet kuten nuijat ja kumikanat toimivat mahtavasti.

      Harkitsetteko PlayStation Moven tukemista tulevaisuudessa - ehkä jopa tässä pelissä?

      Kiinnostusta on ja olemme luonnostelleet useita konsepteja sen käyttöä ajatellen.

      Mitä pelimuotoja voimme Kung-Fu Liveltä odottaa?

      Mukana on yksinpelikampanja, jossa käytetään mahtavaa sarjakuvatyylistä tarinaa. Pelaaja kaapataan tarinan tähdeksi. Mukana on myös paikallinen moninpeli, jossa yksi on kameran edessä ja enimmillään neljä voi pelata tavallisilla ohjaimilla. Lisäksi peliin sisältyy vuoropohjaisia haasteita, siisti taistelueditori, jossa voi valita vastaan tulevat viholliset, ja useita erilaisia selviytymistiloja, joissa koetetaan kamppailla mahdollisimman pitkälle.

      Kung-Fu Live

      Lopuksi kysyttäköön, oletteko satuttaneet toisianne pelitestauksen aikana?

      Ehkä hieman yllättäen meille ei ole sattunut yhtään loukkaantumista (koputtaa puuta). Ei yhtiön sisällä eikä niille parille tuhannelle pelaajalle, jotka ovat kokeilleet peliä kuluttajatapahtumissa. Täytyy siis todeta, että peli on turvallisempi kuin se näyttää!

      [Käännös: Kimmo Pukkila]

      Kung-Fu Live
      Kung-Fu Live
      Kung-Fu Live
      Kung-Fu Live
      Kung-Fu Live
      Kung-Fu Live
      HQ

      Aiheeseen liittyviä tekstejä

      1
      Haastattelussa Kung-Fu Liven tekijä

      Haastattelussa Kung-Fu Liven tekijä

      ARTIKKELI. Kirjoittaja Steve Hogarty

      Se muistuttaa Xbox 360:n Kinect-pelejä, mutta taistelu on toteutettu PlayStation Eye -kameralla. Jututimme Virtual Air Guitar Companyn Teemu Mäki-Patolaa PS3:n Kung-Fu Livestä.



      Ladataan seuraavaa sisältöä