Gamereactor



  •   Suomi

Kirjaudu sisään
ARTIKKELI - SPONSOROITUA SISÄLTÖÄ

"Kaaosta beibi!" Battlefield Studios vie meidät Battlefield 6:n tuhon kulissien taakse

Toimintaa pursuavan sarjan seuraava luku julkaistaan ​​PC:lle, PS5:lle ja Xbox Series X/S:lle 10. lokakuuta.

Tilaa uutiskirjeemme tästä!

* Pakollinen tieto

Jos sinun pitäisi valita yksi sana määrittelemään Battlefield pelisarjaksi, et menisi liian pieleen sanalla "tuho". EA ja Battlefield Studios, jotka koostuvat neljästä kehittäjästä mukaan lukien sarjan luoja DICE, ovat rutiininomaisesti tarjonneet toimintaa täynnä olevia räiskintäpelejä, jotka erottuvat muista tuhomoottoriensa ansiosta. Vuosien varrella olemme nähneet tämän joustavuuden monin eri tavoin, ja pian näemme sen jälleen kerran, kun Battlefield 6 tekee suuren saapumisensa PC:lle, PS5:lle ja Xbox Series X/S:lle.

Kun odotettu peli julkaistaan ​​10. lokakuuta, saatat olla utelias tietämään, miten Battlefield Studios ylittää odotukset Battlefield 6:n tuhomoottorin kanssa. Meillä on ollut tilaisuus kuulla pelin takana olevien kehittäjien ajatuksia ja oppia hieman lisää siitä, mitä tuhon kehittäminen ja klassisen kaavan parantaminen vaatii.

HQ

"Keksimme tuhon uudelleen BF6:een", aloittaa DICE:n ja Criterionin vastaava tuottaja Stefan Wittelsbürger. "Halusimme jotain tuoretta. Paluu vanhaan, joka rikkoo teknologiamme rajoja ja tarjoaa samalla pelaajillemme erittäin vahvan kokemuksen. Tässä pelissä avainasemassa oli systematisoida ja luokitella aiempien pelien tuhon ainesosia, joista tiesimme pelaajien nauttivan, jotta voimme muodostaa yhtenäisemmän kuvan. Pyrimme innovoimaan ja tarjoamaan systeemistä mahtavuutta, joka on ainutlaatuista Battlefield 6:lle."

Ennen Battlefield 6:ta sarjan viimeinen merkittävä luku oli Battlefield 2042. Vuoden 2021 peliä pelanneet saattavat olla uteliaita tietämään, miten Battlefield Studios pyrkii parantamaan ja iteroimaan tuossa pelissä kokemiaan kokemuksia. "Lähdimme liikkeelle selkeistä tukipilareista visiollemme tuhojärjestelmistä, joita pidimme ratkaisevina", Wittelsbürger selittää ja lisää: "Nämä johtivat fantastiseen ja yhtenäiseen pelaajakokemukseen Battlefield 6:ssa."

"Meillä oli hyviä esimerkkejä tuhosta pelisarjan aiemmissa julkaisuissa, ja pystyimme hyödyntämään tätä tietämystä, mutta skaalautuvasti. Halusimme asettaa itsemme juuri oikeaan asemaan. Pohjimmiltaan keskityimme mantraan "Mitä näet sodan runtelemassa maailmassa, odotat pystyväsi tekemään itse". Tuhoaminen on työkalu, joka rikastuttaa pelattavuutta. Haluamme raunioita, emme litistettyjä tiloja. Yhdenkään ottelun ei pitäisi olla samanlainen kuin aiemmin pelattu."

Kun Battlefield 2042:n ja Battlefield 6:n julkaisun välillä on neljä vuotta, saatat miettiä, miten Battlefield Studios on käyttänyt tämän ajan tuhokaavansa hienosäätöön. Mitä kulissien takana tapahtuu, millaisia ​​pieniä muutoksia tehdään yksityiskohtaisella tasolla, joita pelaajat saattavat olla huomaamatta?

"Työskentelimme useiden järjestelmien parissa Frostbite-pelimoottorissamme herättääksemme tuhon eloon. Fysiikasta kraatteriin, visuaalisiin tehosteisiin, hiukkasiin ja materiaalivahinkojen tasapainottamiseen", Wittelsbürger selittää. "Tuhoa on iteroitu pelimoottorissa koodin jokaisessa osassa, mutta uusien ominaisuuksien ja tasapainottamisen osalta romukasojen lisääminen, tuhon painottaminen enemmän suoja- ja läpäisymittareissa sekä räjähteiden aiheuttaman vahingon laskemisen käytön lisääntyminen sivuvahinkojen aiheuttamiseksi auttavat luomaan sodan runteleman lopputuloksen. Jos tiedät räjähdysmatkasi, voit hallita tuhoasi paljon paremmin. Mielestäni jälkimmäinen on elementti, jossa jatkamme hienosäätöä, joten kiinnitä huomiota päivitysmuistiinpanoihin, sillä saatat löytää tehokkaampia tapoja tuhota ympäristösi oikeilla varusteilla!"

Battlefield 6Battlefield 6
Battlefield 6Battlefield 6

Kun kyse on niin taktisesta ja dynaamisesta pelistä kuin Battlefield 6, rakennusten räjäyttäminen ja oman jälkesi jättäminen kartalle on enemmän kuin vain ominaisuus, se on "keskeinen osa arsenaaliasi", kuten Wittelsbürger asian ilmaisee. Se on mahdollisuus "jättää jalanjälkesi kartoille", mutta se on myös paljon enemmän kuin tämä, sillä se on työkalu pelin tasapainottamiseen ja luonnollisena vastavoimana maan alle kaivetuille vihollisille ja vaikeasti murrettaville tarkastuspisteille.

"Tuho on osa arsenaaliasi ja fiksut pelaajat käyttävät sitä taktisesti. Oletko löytänyt tarkka-ampujan pesän? Aseta C4-yksikkö sen alle. Ammu rakennusta muutamalla raketilla ja katso julkisivun romahtamista. Yhtäkkiä tarkka-ampuja paljastuu, ja olet tehnyt merkittävän muutoksen tilaan pakottaen vihollisen siirtymään. Tai romahduta useita julkisivuja luoden erilaisia ​​romukasoja, joita voidaan käyttää jalkaväen suojana tai väijyttämään saapuvia ajoneuvoja. Kraatterit pakottavat maa-ajoneuvot väistämään, ehkä suoraan siihen, mihin olet asettanut miinoja? Luova peli palkitaan, joten mene ulos ja tutki!"

Jotkut tekniikkaan perehtyneet pelaajat saattavat olla uteliaita siitä, miten tuho teknisesti toimii Battlefield-pelissä. Ei ole usein, että pääsemme kurkistamaan kulissien taakse ja oppimaan, miten kehittäjä suunnittelee tällaisen ominaisuuden. Vaikka se saattaa näyttää siltä pinnalta, se ei ole läheskään niin alkeellista kuin raketin ampuminen seinään ja sen murenemisen näkeminen palasiksi. Erilaisilla "rakenteilla ja rekvisiitoilla on osia tai tiloja, jotka siirtyvät vahingosta" ja pelin edetessä ja vahinkoa tehtäessä ne heikkenevät ja lopulta romahtavat. Kuten Wittelsbürger kuvailee asiaa: "Se on pohjimmiltaan materiaalisen eheyden yksinkertaistus."

"Keksimme tuhon uudelleen BF6:een. Halusimme jotain uutta. Paluun muotoon, joka rikkoo teknologiamme kykyjen rajoja ja tarjoaa samalla pelaajillemme erittäin vahvan kokemuksen."

Säilytetään se, miten rakenteilla tai rekvisiitoilla on sama terveysarvo, jota käytetään perustana vahingon lähteiden tasapainottamiseen Battlefield 6:ssa. Tästä lähtien "voimme tasapainottaa, kuinka paljon aseet ja laitteet - tai muut ympäristövahingot, kuten romahtavat julkisivut - vahingoittavat tiettyjä rakenteita tai materiaaleja", kuten Wittelsbürger kuvailee. Tuhoilun on tarkoitus tuntua autenttiselta, mutta loppujen lopuksi Battlefield 6 on silti viihdekokemus, ja Battlefield Studios on "kiinnittänyt tarkkaa huomiota varmistaakseen, että se pysyy maanläheisenä, mutta silti videopelimaailman sisällä".

Ja tätä on vaikea saavuttaa täydellisesti, sillä pelaajat pyrkivät aina realistisempaan tuhoon. Battlefield Studios on keksinyt täydellisen keskitien, jota se kuvailee "elokuvalogiikaksi, joka on puettu maanläheisempään, rosoisempaan sotilasfantasiaan". Pohjimmiltaan kyse on ajatuksesta, jossa "ydinsuunnittelu, sisällöntuotanto ja kenttäsuunnittelu tekevät yhteistyötä" varmistaakseen, että "tilan lopputila on toimiva pelattavuus". Samalla kun otetaan huomioon eri pelaajavetoiset "kaaostekijät", kaikki se, mikä "aiheuttaa ne ikimuistoiset Battlefield-hetket, joita me kaikki niin rakastamme ja vaalimme!"

HQ

Battlefield 6:n tuhon vaihtoehdot ovat lähes rajattomat, mutta minkä pelin osan kehittäjätiimi itse kokee jännittävimmäksi räjäyttää palasiksi, ja miten he neuvovat saavuttamaan mahdollisimman tuhoisan vaikutuksen? "Rakenna julkisivuja. Tähtää korkealle ylimpiin kerroksiin, näe romahdus, nauti spektaakkelista - ja ehkä saat tapon tai kaksi! Myös helikoptereita, jotka törmäävät rakennuksiin ja luovat sitten jalkaväelle todellista maapeitettä. Kaaos, beibi! Battlefield on palannut!"

Jännittävää epäilemättä, mutta Battlefield on ollut tuhoisa spektaakkeli aiemminkin tarjoten romahtavia pilvenpiirtäjiä ja valtavien patojen luhistumista muiden ikonisten hetkien ohella. Pitäisikö meidän odottaa jotain vastaavaa Battlefield 6:lta? Wittelsbürger lisää: "Hah! Teidän täytyy odottaa ja nähdä! Sanon vain, että se tulee olemaan mahtava!"

Onneksi teidän ei tarvitse odottaa liian kauan kokeaksenne Battlefield 6:n täysversion itse, sillä odotettu peli julkaistaan ​​jo 10. lokakuuta PC:lle, PS5:lle ja Xbox Series X/S:lle. Älä missaa toista ikimuistoista lukua tarinapitoisessa räiskintäpelisarjassa.

Aiheeseen liittyviä tekstejä

Battlefield 6Score

Battlefield 6

ARVIO. Kirjoittaja Ben Lyons

On aika tiivistää ajatuksemme sarjan uusimmasta luvusta yhteen arvosteluun, jossa tarkastelemme kampanjaa, moninpeliä ja portaalia kokonaisuutena.



Ladataan seuraavaa sisältöä